290411

Hej! :D
Idag har vi vart på vandring igen och jag mådde mycket bättre :) Vet inte exakt vad det heter där vi gick men fint var det.

Innan vandringen började.

Här fikade vi och låg och gotta oss i solen :)

Sen fick frida för sig att hon skulle bada så hon hoppa i en fjällsjö och simma runt bland isflaken :) Iskallt var det så hon var riktigt cool min tuffing ;)

Tyvärr så har jag lovat henne att inte lägga upp bilder :(

Sen såg herman en padda och vi en lemmel. Fast jag och herman sa fel och sa lemur ett antal gånger xD

Nu packar vi lite för imorngon åker vi hem.

Hoppas alla haft ett bra lov!

280411

Hej!
Idag har vi inte gjort så mycket. Har mest solat på altanen med Frida :) Jättefint väder idag. Fast jag fick ont i huvet så delar av dagen spenderades inne. Vi har sett alla tre twiligth filmerna. Älskar dom bara mer och mer för varje gång jag ser dom.
Imorn vet jag inte vad det blir men på lördag åker vi nog hem. Hoppas jag hinner vara med på festen :)

you know I love you,
but I love him more

Shopping i fagernäs :D

Tjenna!
Nu har det blivit en väldig uppdatering här :)

Idag drog vi till fagernäs för att kolla i affärer, det var egentligen mest för att Simon skulle ha skor men han tror jag var den enda som inte köpte något xD haha

Jag köpte däremot lite grejer:
En klänning till studenten
skor till studenten
en skjorta/blus
& underkläder

Vad jag blev glad över var att det var så billigt :D Annars brukar allt vara dyrare i norge så de åker te sverige för att handla men där vi var idag så var det samma priser som i sverige eller billigare för det var rea på flera affärer. Så även om kursen är som den är tror jag vi betala mindre än vi hade gjort i sverige ;) hihi

Sen har jag även läst ut boken som jag fick av Lena :) Hade redan börjat på den innan vi åkte men när jag väl kom hit tog boken slut i en rasande fart. Jättebra bok måste jag säga. Lite trög i början men en bra final på slutet. Kan verkligen rekomendera den och nu ska jag nog läsa fler av samma författare ;)

Puss och kram

Upp i bergen!

Hej! :)
Idag gick vi upp tidigt och gav oss iväg på vandring upp över gravfjället. Det berg som ligger närmast hyttan.
Jätte fint väder, soligt och varmt var det :)

Vandringen börjar! Om några av bilderna är suddiga eller konstiga så är det för att de är tagna rakt mot solen så jag såg inte hur bra de blev.

Lite utsikt :) långt där nere ligger hytta.

Sen på toppen stannade vi och fikade. Tog kort på mig och frida ;) Ville se hur jag såg ut i solglasögonen också för mina gick sönder så fick låna några coola ;)

Sen gick vi ner igen en annan väg. Gick tillochmed i snö några gånger. Johan var så klart tvungen att kasta några snöbollar xD
Våran vandring började 20 i 10 och vi var hemma igen halv 3. En riktigt lång och härlig vandring. Jag tycker det är kul och gå här uppe för det är så himla fin natur. När man går i bergen får man såklart fin utsikt med ;)
Men även om naturen kan vara ganska stenig, kargig och bergig så tycker jag det är fint att gå här uppe. Naturen känns så äkta på något vis. Vi gick över trädgränsen vilket betyder ca 1000 m över havet :)

Ha en fin kväll!
Puss och kram

250411

Tjenna! :D
Idag åkte vi upp en bit på fjället till en stuga och åt våfflor :) Vägen dit var superdålig! Värdens sämsta tror jag ;)

Men våfflorna bar bra. Mega stora va dom :P och goda. Så där satt vi och myste ett tag.

Nu pratar jag på skype med min fästman och väntar på att det ska bli mat.

En liten kort uppdatering om dagen så här långt.
Ha en bra kväll! :D

Stora våfflor! Jag orkade bara äta fyra hjärtan sen va jag proppmätt! :D

I norge äter man våfflor med sylt och römme.
Vi fick in två skålar, en med sylt och en med något vitt. Jag började gegga i det och undra vad det va. Det är inte glass i alla fall säger jag besviket :( Nej grädde väll säger frida. Men jag tyckte det kändes tjockare än grädde. Erik är modig och smakar han. Det är ju römme! säger han sen.
Römme är typ som creme frech fast sött, aa ganska svårt och förklara, ganska gott på våfflor faktiskt. När jag väl vågade smaka ;)

Glad Påsk!

Tja! :) Längesen jag skrev nu.
Har fixat en massa grejer. Idag får jag lov :D Gött som bara den!
Denna veckan har vart skön, jag har fått gjort en massa saker som legat över mig. Sen va jag och Älskling på lägenhetsvisning igår. Men det blev inte den heller så vi fortsätter leta :) Vårat hem finns nånstans ;) hihi

Idag blir det hem te Årjäng och familjen. Känns som det va längesen jag va där. Ska fira Påsk där sen dra vi te norska fjällen en vecka och bara latar oss. Jag hinner nog inte blogga i helgen så Glad Påsk till er alla nu! :D
Men jag kommer nog försöka blogga lite i fjällen om vad vi gör. Vi kommer nog inte göra så mycket men jag är ju där med mina familjer och mina bästaste kompisar så roligt kommer vi ha :P

Sommarmat

Hej hopp! :)
Äntligen helg. Ikväll blir det grillning med tjejerna i klassen innan jag drar till älskling i karlstad :) Första grillningen i år, ska bli så gott. Det är äkta sommarmat det :)

Ha det bra ikväll :)

Hårshow

Tja! Tänkte bara snabbt lägga ut ett par bilder på hur jag såg ut på Amanda och de andra frisörernas hårshow igår. Det kommer antagligen fler bilder senare när jag har fått dem av Niklas och Amanda.

Det är i alla fall bilder på hår och smink sen kommer fler på kläderna och från catwalken.
Bilderna är oredigerade men jag kommer nog fixa till dem :)

Sommardäck

Hej :)
Idag gick jag och brorsan upp tidigt för att fixa med min bil. Först köpte vi lampor som skulle bytas sen drog vi te garaget och bytte lampor och blinkersglas sen bytte vi te sommardäck.
Drog hem och tvättade den så nu är min bil finfin! ;)

Före

Dåliga bilder men det beror på att de är tagna med mobilen och bilen är jättesmutsig :)

Efter

Och däcken:
Före

Hey baby

Tjo!
Sitter här och är partysugen så lyssnar på partymusik och hoppas det blir ut den 15e :) Nån som är på? ;) hihi Nej det va ett tag sen nu så jag är lite sugen. Nu kan man ju ha vårkläder och skor och det är inte 20 minus på natten längre.

Var riktigt duktig igår med :) Jobbade mycket med projektarbete och svenska. Stannade till och med kvar på skolan och jobbade, duktiga jag. Sen hämtade jag Erik och bilen på Tasserud och då kunde jag inte låta bli att köpa med lite glass som vi åt sen :) tyckte vi förtjänade det..

Dock inte den på bilden men hittade ingen bättre . .

Sen har klasskampen kommit igång ordentligt. Idag var vi röda prickar och disneyfigurer :) (jag, Linn och Evelina var björnligan i kalle anka xD ) Får se vad det blir nästa vecka :)

Puss och Kram

Ps. Känner att jag borde ändra min design på bloggen för nu är det ju vår. Men bävar lite inför det för det är ju så krongligt :(

040411

Tja! :) Hoppas allt är bra.

Allt är bra med mig. Jag försöker få saker gjorda bara. Ser fram emot studenten så jag håller på och dö! :D
Nu ska jag snart skriva ett framförande till muntliga nationella så jag ska göra det på tordag. Jag håller på med projektarbete men ska försöka lämna in det te helgen, känns lite lättare nu när jag har jobbat med det. Känns som jag kan få G iaf och det gjorde det inte innan :)

Ser fram emot imorn med, ska på lägenhetsvisning för första gången :) Jag och Niklas ska kolla på en lägenhet. Är så nyfiken! Hoppas den är så bra som den ser ut.

Sen på lördag är det hår visning :) Jag ska gå modell för Amanda. Det blir nog roligt :) om jag inte gör bort mig :S