December. .

Tjenna!
Nu märks det verkligen att det är december! :) Det frös verkligen på inatt och va minusgrader hela dagen. Gör inte mig så mycket för jag vill ha en vit jul =) men det är ju så jävla kalt! Måste verkligen ta med mig tjockare kläder te arvika för annars fryser jag ihjäl :S. Särskillt eftersom vi går te tasserud ibland mitt på dagen. Inte kul!

Tänkte faktiskt ta en promenad idag för jag va sugen på det men det är alldeless för kalt. =( Tråkigt.  

Idag var jag på Riskutbildning 1 Drogkursen, ganska drygt men ändå en del frågor man borde fundera på. Vad man skulle göra i olika situationer.
Köra rattfull?
Åka med någon som är onykter?
Hindra en kompis från att köra full?

Vissa kanske tycker att det finns självklara svar till dessa frågor och visst finns det ett rätt och fel, det handlar ju om liv och död. Men jag är inte alls säker på vad jag skulle göra i vissa situationer. Jag vet hur jag hoppas att jag reagerar och hur jag handlar men är det så säkert att jag gör så när det verkligen gäller? Jag har verkligen inte tänkt att köra rattfull och hoppas att jag aldrig kommer utsätta mig själv och andra för den faran men man vet inte hur man handlar i en viss situation förens man är i den. 
Ännu ett steg närmare. . . 

Imorn är det kemiprov som gäller. Hoppas jag kan allt. Har pluggat en del denna veckan men helt säker är jag inte.

Ni får ha det så bra i vinterkylan =D



Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback