Mitt Jobb

Ful bild jag vet men tog den bara för att visa mamma min nya jobb-tröja :) haha. Nu fick den hamna här också.
Trivs bara mer och mer på mitt jobb. Har svårt att förstå att det snart är 2 år sedan jag började! Herregud va tiden går. Men det går bara bättre och bättre. Nu är snart projektet jag började med för 2 år sedan snart klart och det är dags för nästa utmaning. Håller nog med min kollega/platschef där, att början på ett projekt är det roligaste. Nu är allt ganska lugnt och bekvämt på projektet, den stressiga tiden är över. Nu gäller det att knyta ihop säcken på ett bra sätt. Minst lika viktigt men kanske inte lika inspirerande som att börja på nytt.
 
Det jag gillar mest är att företaget hela tiden har känts ganska litet. Även om vi har växt mycket sedan jag började så får man ändå en relation till de flesta kollegor och vet vilka de är. Det är inte ett stor-företag där man bara hör till ett distrikt och inte har koll på de andra. Kanske aldrig sett VD eller ägare. Och för dem är man bara en av alla anonyma anställda. Så är det verkligen inte. Man blir handplockad. Jag har träffat alla ägare och känner mer att jag jobbar med min VD än åt honom. Tycker det är otroligt givande att ena dagen sitta och diskutera veckans praktiska arbeten med hantverkarna och nästa dag sitta på ett mer "formelt" möte med VD:n och kanske diskutera nya jobb eller vad det kan vara. Kontrasterna är stora men samtidigt inte. Jag gillar att det är så korta avstånd mellan människorna i företaget. Platt organisation för mig.
 
Nu ska jag inte sticka under stolen med att jag har en helt ok lön också. Tjänar mer än min sambo gör och nu är det faktiskt dags för oss kvinnor att kunna tjäna mer än våra män utan att det är någon konstighet. Det är absolut ingen konstighet för oss, vi har gemensam ekonomi och delar allt lika.
 
Men det är inte det viktigaste för mig. Skulle aldrig stanna på en arbetsplats där jag inte trivs bara för lönens skull. Jag måste trivas i det dagliga arbetet. Det är anledningen till jag stannar hos en arbetsgivare.
 
Sen så tycker jag att har man investerat 3 år av sitt liv på universitet så är man värd en bra lön, helt klart.
 
Känner ändå att jag vuxit och åstadkommit mycket på dessa 2 år. Lärt mig så mycket. Deltagit i internutbildningar, hållit en internutbildning, deltagit i anbudsarbete mm. Jag får alltid chansen att utveckla mig när jag vill.
 
Puss och Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback