Mors dag och Joline

Hejsan svejsan. 

Då var det måndag igen, helgen går så fort! Trotts att jag har en extra ledig dag. Den tenderar att bli fullspäckad ändå ;) vet inte hur jag lyckas. 

I fredags trodde jag att det skulle bli helt okej, jag visste att jag hade tvätt-tid och så skulle vi ut och äta med vänner på kvällen. Så tänkte jag rita lite på mamma och pappas hus där emellan. Men sen kom den ena saken efter den andra, fick hämta ut paket åt Niklas (hos jordens segaste ombud) så blev sen till affären, vilket gjorde att jag blev sen till tvätten. Och då hade jag inte gjort mig iordning något före för jag tänkte att jag har ju så lång tid efter att tvätten är klar. Men det blev jättestressigt! Sen fick jag tillfälligt hjärnsläpp och trotts att jag visste att vi skulle mötas halv 7 så tyckte jag att bussen som gick 18.25 va en bra idé. Tills jag stog på hållplatsen och Niklas ringde. Jäklar! Vi skulle ju va där halv! 

Jaja, de fick vänta lite på mig :). 

Färdigfixad! 

Sen fick vi vänta på maten typ en timme ändå så det gjorde inte så mkt. Tur vi inte hade bråttom den kvällen :) efter maten blev det en tur till tables. Tror det är ett av mina favvoställen faktiskt :) 

Jag brukar ju klaga på att vi är så gamla Niklas och jag men när vi kom till Tables va det faktiskt Niklas och jag som satt med var sin drink när de andra tog kaffe (!). Kanske inte är pensionärer riktigt än. 

Av någon anledning blev jag väldigt sugen på att riktigt supa till den kvällen men det va nog bara jag som va taggad för vi åkte ändå hem ganska tidigt allihop. Några skulle på fest dagen efter så. 

Men det va ju skönt att vakna pigg på lördagen för då gick vi upp i tid så niklas hann bygga ihop sin nya datastol och jag hann rita lite mer. Sen drog vi till Årjäng. Eftersom det var mors dag under helgen och Niklas mamma gottade sig i Ungern så blev det att hälsa på min mammi <3. 

Passade ju såklart på att träffa min kompis Jaqueline och min lilla guddotter Joline också. Va där redan på lördagen men Niklas följde inte med eftersom han varit förkyld en längre tid och inte ville smitta gulle-barnet. 


Vi leker lite Joline och jag :) sen somnade hon i mitt knä och det finns det också fina bilder på men de tog Jaqueline. 
Hade även med mig lite kläder som jag köpte till Joline i London. 



Det dröjer nog till hon kan använda dom men de va så söta så jag kunde inte låta bli :P. Tänk när hon börjar tulta runt med jordgubben på rumpan. Jag kommer ju dö :) 

Söndag firade vi mamma med fika och present. 
I år hade jag lagt ner mig och hittat present till både min mamma och Niklas mamma :) 


Jättefina muggar med änglevingar som jag fyllde med godis. Jag tror de blev nöjda ;). 
Så min mors dag gick lite i ett tema i år. Men mammor är ju som änglar, håller ni inte med? 

Sen kom såklart Jaqueline och hälsa på hos mamma också :) det gick bra att Niklas va där så länge han inte snosa på bebisen (hur kan man låta bli? :O) 

Lilla Joline hos mamma <3 vem har charmat vem egentligen
Finns ju inget gulligare än små barn. Och min guddotter är ju såklart den sötaste ;) haha. 

På söndag kväll åkte vi tillbaka till Karlstad. Kollade till katterna lite snabbt, hämtade sedan Lena på tågstationen och såg sedan på Mästarnas mästare hos dem. Så vi hann med ett litet morsdag-firande där också :) 

Fick även presenter från Ungern! Jag fick en jättefin sjal :) har tyvärr ingen bild nu men det kommer säkert. 

Hoppas ni hade en riktigt bra helg och fick fira era mammor ordentligt! 

Ni får gärna skriva vad ni vill se mer av/eller höra om. Känns som jag fastnat lite i bloggandet. Kan ju skriva mer om jobbet och visa lite bilder. Kan ju inte skriva detaljer eller visa alla bilder men lote kan kag bjuda på. Fast det beror ju på vad ni vill läsa :) även om jag älskar mitt jobbså kanske inte alla orkar läsa om det. Men att bara skriva vad jag gör på helgen börjar bli tjatigt nu :). Får komma med nött nytt och fräscht snart. 

Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback