Böcker

Hej!
Sommartid är boktid!   Eller egentligen är alla årstider boktid för mig. Jag är en som läser väldigt mycket och tycker om det. Jag läser så mycket jag kan. Men jag känner att jag får ut mycket av det. Jag vet inte hur jag skulle klara mig utan böcker. Det är svårt att förklara mitt förhållande till böcker, men det är som att stiga in i en anna värld, någon annans värld. Man kommer mycket närmare andra människor och andra livsöden på så sätt än vad man annars skulle göra. Jag läser t.ex. inte bara böcker där jag kan identifiera mig med personen/personerna i storyn utan oftare läser jag om personer som är helt olika mig själv. Sen så handlar det så klart inte bara om personerna i böckerna utan också händelserna, det är dom som gör böckerna intressanta. Händelser som jag kanske drömmer om att va med om själv eller som jag aldrig skulle vilja uppleva men som ändå är intressanta att läsa om. Som denna boken som jag ska börja på nu t.ex. Den är skriven av Magdalena Graaf, och hon skriver om sitt liv under den tiden hon va tillsammans med en man som var våldsam och misshandlade henne. Hoppas den är bra! 
Jag har läst flera sånna böcker om folk med hemska öden och även om det boken skildrar är väldigt hemst så kan boken va bra ändå. Som bokserien om Mia Eriksson (inte hennes riktiga namn) fast de handlar inte så mycket om tiden hon var tillsammans med mannen som misshandla henne utan tiden efter när hon måste fly från han. Dem kan jag verkligen rekomendera.


Annars har det vart några underbar sköna dagar det senaste med mycket sol och även lite bad. Idag blev det en kvällspromenad med Amanda =D  Men nu är det dags att börja på denna nya boken så ha det bra! 

Puss och Kram  



Magdalena Graaf's bok
Magdalena Graaf's bok:
"Det ska bli ett sant
nöje att döda dig"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback