Vaccin

Någon som tagit sprutan? Det har i alla fall jag. Gjorde det i fredags. Jag hade med mig Camilla för hon va i Arvika då och hon sov hos mig. Så jag tog med henne dit och när jag skulle ta sprutan frågade han om Camilla också skulle ta den men vi sa nej och han bara : - Jasså hon är bara med som stöd. Jag och Camilla sa Ja typ och bara skratta för vi vet båda att jag inte behöver nått stöd för att ta en spruta. Har aldrig vart rädd för sprutor eller nålar. Så jag gick in och Camilla väntade tuanför (fast han frågade om jag ville ha med camilla in). Men han måste ha trott att jag va livrädd för sprutor för sen dalta han som fan med mig. haha xD Sen fatta jag inte varför man skulle sitta ner i 10.15 min så jag gick, jag mådde ju bra. Sen på kvällen fick jag skitont i armen. Det var kvar lika ont på lördag och söndag med men sen på måndag gjorde det inte lika ont längre och nu är det typ borta. Det gör bara ont om jag trycker på armen. 

Många är osäkra på om dom ska ta sprutan eller inte och viss vägrar ta den, men jag menar vad har man att förlora? Är det bättre att riskera att få influensan? En del säger att man kan bli sjuk av sprutan med så vad spelar det så för roll? Men det är bara några som blivit sjuka på allvar och jag tror inte att man skulle börja vaccinera hela Sveriges befolkning om alla skulle bli sjuka av vaccinet. Så det bästa tycker jag är att bara övervinna sin rädsla och ta spprutan. Det var förresten den mesigaste spruta jag tagit nån gång. Vad har du att förlora? Även om man inte tror att man kommer få influensan så kan man väll lika görna ta sprutan eller? 

Puss och Kram  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback