sista penicillinet . .

Hej hej!
Idag tog jag sista penicillinen. Skönt! Jag måste faktiskt erkänna att jag har problem med att ta tabletter. Jag kan verkligen inte svälja dom. Jag tar inte tabletter om jag inte måste.Jag tar tabletter för allergi - de delar jag. Ibland tar jag alvedon eller nått sånt en oftast tar jag dom som brustablett i ett glas med vatten men om jag måste så tar jag en tablett - delad. Och nu fick jag penicillin och flytande penicillin har jag tagit förr, när jag hade lunginflammation för många år sen och jag kommer fortfarande ihåg smaken så flytande var inte ett alternativ utan det blev tabletter. Tre gånger om dagen! Usch! Såklart delade jag dom, enda sättet att få ner dom. Jag vet det är löjligt men så är det. Nu är i alla fall eländet slut och det bir antagligen skola på måndag.

Men innan det blir det en liten tur till Göteborg i helgen med familjen, moster, kusiner och morfar. Vi ska gå på stan, träffa morfars syster, gå på en show och sova på hotell. Det blir säkert kul. Vi brukar göra lite sånna här småresor ibland. I våras tex var vi i stockholm och gjorde typ samma sak: gick på teater, kollade på stan och sov på hotell. Det va jättekul och det blir det säkert i Göteborg med.

Hoppas jag inte har missat för mycket på skolan under dessa två veckorna. Jag är i alla fal glad att det bara blev två veckor för de som jag har pratat med har vart hemma i tre - fem veckor och det vet jag inte om jag hade klarat. Visst är det skönt och va hemma men att bara ligga i sängen i en vecka utan att orka gå upp och ingen är hemma för alla jobbar och är på skolan då blir det ganska långtråkigt. Men nu orkar jag mer och kan börja skolan igen. 

Sen så var jag hos frisören och Amanda fick fixa mig i håret. Tack Amanda!<3 det blev jättebra. 
Nu ligger jag med mammas minidator på magen så det blir väll att kolla lite, facebook mm. Sen har jag vart duktig idag och håller på och tvättar så ska gå och ta hand om det sen. 

Ha det bra! 
Puss och Kram    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback