Sjuk. .

Hej hej här har vi suklingen nr 1!
Nu vet jag i alla fall vad det är jag har. Började grönna varför jag knappt hann bli frisk förens jag blev sjuk igen och olika symptom varje gång. Denna gången var i alla fall det värsta jag varit med om. Först feber, sen svullen hals, sen mer feber. Hade 39,5 på fredag eftermiddag då tog jag en alvedon och väntade en timme men tyckte inte att det blev vättre så jag tog temp igen 39. Jag tänkte: nej men va fan ska jag ligga här med nästan 40 graders feber och dö? Halsen var helt uppsvullen, dricka gick hjälpligt, äta var inte å tänka på och prata, hellst inte. På lördag var det fortfarade ingen förändring så på söndagen bar det av till arvika akutmotagning och som tur var hade de inte mycket att göre en söndag förmiddag för vi behövde inte vänta länge. Doktorn gav mig penicillin och sen tog syster blodprov och eftersom jag har väldigt dolda och tunna blodkärl så fick hon sticka först i ena armen det kom inget så då fick hon ta i andra armen. Sen fick vi åka hem och på vägen ringde läkaren och sa att det ät körtelfeber jag har. Härligt! Mot själva körtelfebern finns ingen medicin utan kroppen måste ta bort det själv, det är därför man får så hög feber och det tar lång tid innan man är frisk nog att orka med allt igen. Sen får man inte anstränga sig på 4 veckor efter att man är frisk. Fatta vad mycket skolarbete jag kommer missa! usch och fy! 

Nu får det bli tv igen. Ta hand om er allesammans!

Puss och kram!      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback