Fjällen!

Hej!
Nu var det ett tag sen jag skrev men jag har som vanligt en av mina dårliga ursäkter ;)

Är ju som sagt i norska fjällen. Beitostölen för att vara exakt. Riktigt skönt med semester och bara åka bort frn allt där hemma. För resten är det ingen idé att skicka sms till mig för jag orkar inte svara när det är så dyrt. Har typ inga pengar kvar :(

Jag och pappa åkte först av alla. Jag körde typ två tredjedelar av vägen :) Ganska kul att åka med pappa. Vi va lika trötta båda två. Jag höll på att köra vilse i Oslo fast jag hade GPS och pappa till hjälp :S
Sen hade vi ingen musik i bilen och bara kassa norska radiokanaler men jag och pappa satt och sjöng med på både Tom Jones "sex bomb" och " Göj på lanne" och "black velvet" xD hehe 

Sen skulle jag och Simon åka längdskidor med våra föräldrar, vilket var en ganska dålig idé med tanke på att jag och Simon är världshistorins sämsta längdskidåkare :) Vi hamnar alltid längst bak och har det jobbigast. 
Men det hade vi ju glömt bort och var ganska peppade för en kort tur på skidor. Men då drar våra föräldrar med oss på en 1 mil lång tur och det hade vi inte räknat med. Det gick bra tills efter första backen då var vi helt slut båda två! Vi frågade hur långt det va kvar till bron där vi brukar stanna. - En km, säger Johan. 
Han kunde ju bara ta den km och stoppa upp nånstans där solen inte skiner för det var fanimig mer än en km! 
Så när jag och Simon tillslut hat kämpat oss till bro trots att Simon har en dm snö undet sina skidor så säger Johan: - Nej det va visst 2 km när jag sa till er att det va en. 
Tak för den! 
Jag och Simon bestämde oss för att elda med skidorna och stavarna den kvällen och att vi aldrig mer skulle åka längdskidor!   

Idag är alla förutom jag och pappa i slalombacken och åker. Pappa hade för ont och jag har feber. Som vanligt blir jag sjuk när jag kommer hit :( Det är inte första gågnen. Jag har haft lunginflammation här och ett antal förkylningar. Nej nu ska jag lägga mig och kolla på Charlies Änglar på datorn :)

Ha det bäst!

Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: Troll skogen

Hej! så snart du kommer hem eller läser det här får du järna skicka ett sms å skriva hur du har haft det, saknar dig din mupp

2010-04-09 @ 08:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback