170111

Hejsan! Allt bra? :D

Jag måste bara säga att festen hos J i fredags va ganska lyckad :) Vi hade roligt och alla kom, musiken löste sig till slut. Sen hände det så klart andra saker som att vi va ute och åkte bil. Erikas kille körde sin peugeot när ett rådjur springer ut på vägen och träffar hans högra framlykta och studsar ner i diket igen. Vi i bilen fatta inte så mycket, jag hörde smällen och såga något mörkt flyga från bilen. Jag och Erika satt kvar i bilen när Em och J gick ut för att kolla djuret och Killen kolla bilen. Rådjuret dog ganska snabbt där i diket framför ögonen på tjejerna och bilen klarade sig med in intryckt lyckta och lite päls på kofångaren. Vi ringde polisen, märkte ut platsen och dom skulle skicka en jägare sa dom. Mitt i natten va det. Vi kom tebaka te festen och de lovade att köra in mig te stan när de skulle hem vid tre. Men det ändrade sig snabbt och blev en tur te karlstad istället så jag kom te älsklingen vid 5 på morgon.

Mådde lagom bra när jag vakna vid 9 och hade fått sms av mamma att jag skulle ringa henne när jag vakna. Men efter ett glas vatten va jag mest pratglad och babblade på så stackars Niklas fick inte sova mer. Tack för dom 4 timmarnas sömn liksom! Men efter frukost och dusch mådde jag prima (fast trött) så vi ägna dagen åt att slappa med tv och film.

Söndag skulle vi hjälpa till på radion, åkte dit så vi va där vid 12, helt lugna. Då kommer niklas på att vi glömde en grej hemma i lägenheten. Jag erbjuder mig att hämta den medans de förbereder. Sätter mig i bilen och kör mot skoghall. Nästan framme vid lägenheten kommer jag på att jag inte fick niklas lägenhets nyckel utan måste vända och åka tillbaka. Stressad som få. Hämtar nyckeln och åker te lägenheten och hämtar grejen och kör som en dåre tillbaka te stan. Är framme 12.59. Programmet började lite sent och datorn krongla men de lyckades med programmet ändå tycker jag :)

Sen blev det Norsbron och äta middag och sen hem och plugga gärnet. Har en hemtenta te tisdag och ett prov på onsdag :( Niklas va söt och diska och gjorde sin träning som han lovade i radion att göra.

Idag jobbar han och jag pluggar. Skulle egentligen te arvika och passa barna idag men deras mamma va sjuk så det blev inget.



Väldigt fina djur egentligen och det är inget ovanligt att man ser dom här i Värmland (eller kör på dom för den delen). Jag har sett rådjur och älgar förut både på vägen och bredvid men aldrig för vart med i en bil som kört på ett och även om detta var ett littet rådjur och vi klarade oss och bilen med och djuret slapp lida länge så var det ingen trevlig upplevelse och jag vill inte va med om det igen. Än mindre va den som kör. Hoppas inte att nån av er behöver va med om det heller.
Ta hand om er! <3

Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: Lena

Aldrig kul att krocka med ett djur. TUR att det gick Bra! Det är alltid lika trevligt när Ni kommer till oss i Norsbron! Kramis!!

2011-01-17 @ 20:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback