Love and other drugs

Hej! :) Allt bra?
Jag har haft en skön helg i karlstad och nu är jag tillbaka för ännu en vecka i arvika och skolan :(

Måste bara berätta vad som hände när jag skulle åka tåget från karlstad igår kväll xD Jag skulle ta det sista tåget 22.14 och det börjar med att dom har bytt ut det stora långa tåg som brukar va mot ett pyttelitet tåg som ser ut som en spårvagn :P hehe
Jag står på perrongen och pussar Niklas hejdå sen gick jag på tåget. Satte mig och läste en stund för jag va ganska tidig, sen började tåget åka och konduktören kom för att ta betalt. Men när jag har betalat säger han till mig: - Du får skaffa dig höga platåskor eller en pall nästa gång ni ska stå och pussas. Så ler han världens leende. Jag blir så förvånad så jag bara skrattar lite och säger : - Ja.
Sen kommer jag på vad han egentligen har sagt. Det roliga är att Niklas brukar säga att jag borde ha en pall för att han är så mycket längre än mig och nu sa konduktören samma sak! xD haha Sen har ju han tydligen stått på tåget och kollat på oss när vi pussades. haha :D
varför träffar jag dom roligaste konduktörerna?

Sen så kollade jag och Niklas på filmen Love and other drugs i lördags. Stackars Niklas fick se tjejfilm ;) hihi Någon som har sett den? För er som inte har sett den kan jag berätta att det handlar om en kille Jamie som lyckas charma de flesta tjejer runt omkring sig, en riktig tjejtjusare. Sen träffar han Maggie, som är en ung tjej med parkinson. De inleder ett förhållande och man får se hur de tacklar henns sjukdom på olika sätt.

Jag tycket filmen va bra. Den är ganska förutsägbar men ändå inte. Man tror att det ska va en vanlig amerikansk komedi och det börjar som en. Men någon stans på vägen byter det liksom och filmen blir djupare.
Jag tror att den har ett typ av budskap, att den vill öppna folks ögon dels för sjukdommen parkinson men även för hur det kan va att leva med en person som är sjuk och inte kan bli botat. Man får se hur han Jamie försöker få henne frisk medan Maggie själv har accepterat sjukdomen som en del av henne själv.
Vad gör man när den man älskar är obotligt sjuk?



Så ni som inte har sett den, se den!
Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback