170311

Hej!
Tänkte blogga lite igen. Det är väll inte så mycket som har hänt. Längtar mest te helgen, då blir det Årjäng och älskling kommer dit. Och så har han med sig min balklänning :) På lördag ska vi nog te skisunne och åka skidor för första gången i år :D Ser jag fram emot.

Måste bara skriva om en grej, det värsta jag har hört på länge! Nått som en i klassen sa.
Vi satt i klassrummet under en lektion och pratade om det som har hänt i Japan, med kärnkraft och allt. Då säger en i klassen: - Ja men strålningen kommer inte komma te Sverige så vi kommer inte påverkas. Vi kommer klara oss.  (kanske inte exakt dom orden men ungefär) Jag bara kolla på han. Hur kan man säga så?
Och sättet han sa det på, som om det va vad alla oroa sig för så nu kan alla ta det lugnt! Vadå vi klarar oss? Det här handlar väll i alla fall inte om oss! Ett lander faller sönder och människor dör! Men vadå vi klarar oss ju? Som om Sverige var det enda viktiga landet på hela jorden! Det sista jag tänker på när jag hör om sånna katastrofer är i alla fall : Å herregud, hur ska vi klara oss? Skulle vi vilja att andra va så själviska om det hade hänt i vårat land? Nej jag tror inte det.
Vart är ditt medlidande?
Allt handlar inte om oss, ibland handlar det om andra människor. Stor nyhet!

Va bara tvungen att avreagera mig, stör mig när folk är så fruktansvärt egoistiska.



Förresten tycker jag inte om blogg.se för nu kan jag inte se alla händelser längre, bara typ två i taget sen försvinner de :(

Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback