Båttur

Hejsan!
 
Nu är vi hemma igen :)
Älskling och joel håller på och spelar in radio så jag passar på att blogga om våran båtresa under helgen :)
Va ju fint väder och vi va bägge lediga för en gångs skull så niklas underbara föräldrar bjöd ut oss på en tur i deras båt. Den båten vi bodde på i två veckor förra sommaren när vi åkte Göta kanal med dom. Jag och Niklas känner oss ju som hemma på den båten nu.
 
De hade tagit båten till Kristinehamn så på lördagsmorgonen tog vi bussen till Kristinehamn och hoppade på båten :)
 
På bussen
 

Det va fint väder redan så vi fikade lite och sen kastade vi loss och började färden mot Karlstad.
 
Åkte förbi en massa fina hus på vägen ut ur kristinehamn :)

Är så häftigt att åka båt tycker jag för man saker ur ett annat perspektiv från sjön.
 
Ingemar va förste styrman . .
 
. . . och jag va andre styrman (med filten om bena). Eller var det tvärtom?? ;)
 

Skönt att sitta bak på båten med vinden i håret (och filten om bena) :D 
 
Mitt ute på vänern åkte vi in mellan några öar för att få lä nog att äta lunch. Där körde vi in båten "ända in i vassen", där va det helt vindstilla så vi käka korv med brö.
 
 
Lite bilder på hur det såg ut längs vägen och där vi stannade.
 

Fler än vi som valde att stanna här.
 
passade på att sola också.
 

och ta lite bilder såklart :D
 
 
Inför kvällen stannade vi till vid karlstads motorbåts klubbö. Där grillade vi, spelade kort och tog en prommenad runt ön. Vi låg där över natten. 
 
Jag vart överlycklig när jag hittade en gungande soffa xD
 
Jag under dagen. . .
 

Morgonen efter åt vi frukost och sen drog vi vidare mot Karlstads hamn.
Vi blir omkörda av en turbåt.
 

Karlstads gästhamn.
 
nybygget. Det va fint och varmt väder även idag :)
 
Åkte runt i inre hamn och tittade på fina båtar. Här är en.
 
Ingmar och Lena va snälla nog att köra oss nästan hem med båten. (fördel med att bo nära vänern). De släppte av oss i älven, i höjd med romstad ungefär så vi hade bara en liten bit att gå. Sedan dog dom vidare hemåt med båten.
 
Så tack så mycket för att vi fick åka med! Alltid lika kul :) och tur med vädret hade vi också.
 
Det va värre för mamma och pappa som skulle va i Italien nu men pappa åkte in på sjukhus (igen) bara dagarna innan dom skulle åka :( Tråkigt för dom för jag vet hur mycket dom har sett fram emot denna resan. Men men hälsan måste ju gå först.
 
Ha det så bra!
 
Puss och Kram
 
 
 
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Det var så KUL att Ni följde med!!! Ni får väl följa med ut nån helg till våran klubb ö om det blir Bra väder!! Annnars får Ni boka till nästa sommar o följa med lite längre! FINA kort!! KRAM!!!

Svar: Ja det va kul! :) Tack för att vi fick följa med. Ja det vore jättetrevligt. Kramar
Linn

2012-07-23 @ 13:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback