Riktig vänskap består . . .

Hejsan!
Känner mig helt varm i kroppen just nu :) En härlig kännsla av att vara omtyckt av dom man själv tycker om.
Har kännt lite nu det senaste att jag har tappat bort så många härliga personer från min barndom/tonårsperiod i Årjäng. Alla har liksom flyttat åt olika håll och skaffat sig liv(?!). (Tänk att det vi hade i Årjäng en gång var våra liv.) Nu känns det så länge sen men ändå inte.
Jag har själv skaffat mig ett eget liv här i Karlstad med Niklas, hans familj och jag har lärt känna och blivit vän med så otroligt sköna människor här i Karlstad som jag verkligen gillar. Sa senast förut idag till Niklas hur bra jag trivs i Karlstad, med honom, i våran lägenhet, i min klass mm. Men betyder det jag inte kan ha min gamla vänner kvar? Jag förstår att dom också har sina liv med nya människor i och vi har inte lika mycket tid till varandra längre. Men kände verkligen förra veckan när jag träffade Emelie igen hur mycket jag saknar er alla. Och idag skrev jag och Malin till varandra på Instagram. Det va så skönt att bara få den lilla kontakten som de kommentarerna innebar, och få veta hon fortfarande älskar mig som jag älskar henne fast vi inte har träffats på hur länge som helst.
Man behöver inte alltid träffas för att visa att man finns där. Får även dålig samvete över Maria som jag har kontakt med ganska regelbundet men som jag inte har träffat sen i våras :( Vi får aldrig planerna att gå ihop.
 
Vet inte hur jag ska fixa det här när det alltid känns som om jag lägger ner för lite tid åt skolarbete men samtidigt för lite tid åt att hålla kontakten med vänner, och så Niklas få lite av min tid där emellan :/ Hur hittar man balansen egentligen? Brukar inte oroa mig så mycket över detta annars men idag kom det till mig extra mycket. En dag där jag mår dåligt över hur min balans fungerar samtidigt som jag är överlycklig över de kontakter jag har lyckats återskapa.
Sen så tror jag inte att jag kommer ha samma kontakt med min gamla vänner som jag har haft utan vi kommer skapa en ny kontakt eftersom vi alla har förändrats. Men det funkar lika bra för mig :) Så länge jag får ha er i mitt liv. Era söta människor! <3
 
Därför kommer här lite gamla minnen - bilder ;)
 
 
 
 
 
Lite Julaktigt där på slutet :)
Puss och Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback