Tack!

Hej! Nu ligger jag i mamma och pappas soffa och det är skidor på tv :) om ett tag ska vi åka till mina kusiner och hälsa på också. Sen senare idag tar vi med oss pappa och åker till Karlstad :) där ska vi sätta honom på en buss til Kristinehamn. Hoppas ni också har en lugn och skön söndag.


Igår va vi på barndop i Arvika, mammas kusins barn döptes :) jättefint dop och bebisen va så lugn och snäll under hela dopet. Sen blev det in på McDonalds i Arvika på vägen hem. Sen direkt till kyrkan i årjäng där vi fixade fika till Kongo-kvällen. För pastorn i den kyrkan har varit iväg till Kongo i Afrika i två veckor. Där hon i en vecka föreläste på en bibelskola och den andra veckan åkte runt till olika byar och kollade hur kyrkans arbete fungerade och vad som behöver förbättras. De gav även bort gåvor till folk i byarna. Så igår skulle hon då berätta om sin resa och visa bilder och filmer. En jättetrevlig kväll :) sen åkte vi hem och fick höra Eriks berättelse från Equador och se ännu mer bilder. Det va också jättekul och de har vart på så fantastiska resor båda två. Att först se afrikas fattiga land där de inte har lampor och blir så glada för en fotboll och sen se de fantastiska naturen i Equador och deras indianbyar. Jag önskar att jag också hade haft modet att göra sådana resor. De är fantastiska människor som åker iväg så. Jag är alldeles för rädd för allting för att våga åka, rädd för djuren, för värmen, för sjukdommar, för maten mm. Men jag lyssnar mer än gärna på de som gör dessa resor för det får mig att reflektera så över mitt eget liv. Så just nu är jag otroligt tacksam för att jag bor där jag bor och att jag har allt jag har. Jag känner verkligen hur bra jag har det :) Och jag behöver verkligen de här wakeupp callen lite då och då för att uppskatta allt. Jag behöver inte bo i ett land där befolkningen måste be om hjälp från andra länder för att få det bra. Där de inte själva kan fixa det de behöver utan måste alltid be till andra länder för hjälp. Tänk att alltid leva så!

Nej nu ska vi se på Homeland :) ha det så bra allt! Och passa på och va tacksamma för allt ni har för det finns alltid nån har mindre <3

Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback