Gone baby...

Tja! Lite sent inlägg om helgen ;) skulle skriva igår men hann inte :( satt på skolan till 5, åkte sen till niklas jobb och väntade till han slutade. Då åkte vi till Niklas familj för att hämta våra katter och för hans pappa skulle kolla på våran bil :) där fick vi mat och jag klippte niklas hår :/ alltid lika rädd när jag gör det men denna gången vart han nöjd och jag tyckte med det såg bra ut :)

Sen fick Niklas en lista på grejer att köpa till bilen så idag blir det en tur till biltema. Vi kollade även lite på blocket efter en ny bil och guud va sugen man blir! Saknar ju såklart min kära bmw men varken den eller niklas volvo håller särskilt länge till :( och de är inte speciellt ekonomiska.


Så helgen då :P fredag slappade vi bara hemma och kollade på film. The green mile i över 3 timmar :) jättebra film. Vid 1-tiden på lördagen drog vi mot årjäng. Mamma och bror va i skövde hela helgen så det va vi och pappa. Vi tog en tur till Töcksfors och fixade lite grejer, åt mat och störde oss på norskar ;)

På kvällen firade vi min kusin som blev 15 :D stora killen! Vi åkte dit och jag hoppades att de skulle ha några kattungar kvar som jag kunde gosa med :) men det va inte så många kvar men som tur va så kom lilla Nelly dit så jag fick ha henne i knä en stund.
När vi kom dit hade de bara den söta röda katten kvar. Två gråa hade mormor fått och den lurviga grå hade en kompis fått och den vita hade försvunnit några dagar tidigare så den va troligtvis död sa de :( men den röda va så go så.

Helena gjorde klart maten och när vi skulle börja äta ringde telefonen och helena svara. Hon gick inte iväg eller nått utan stog kvar i köket och pratade, men jag lyssnade inte på samtalet förens Maria sa: "jag tror de pratar om kattungen. Hon sa precis liten och vit" då började vi alla lyssna på samtalet. Helena sa: " jag kommer direkt och hämtar den" och la på. Då va det några som bodde längre bort som hade hittat kattungen :) jag och moster hoppa i bilen och åkte iväg. När vi kom fram satt katten i knä på gubben som bodde där men när vi kom in i rummet hoppade katten ner och sprang fram till Helena som lyfte upp den. Den kunde inte få nog av klappar och gos utan strök sig mot Helena och spann hur högt som hellst. Tackade grannarna, stoppade katten i buren, där ville han absolut inte va utan försökte hela tiden ta sig ut. Så åkte vi hem och när vi släppte ut han så sprang direkt till sin bror. Sen spendera han tid med varje person på kalaset och skulle bli kliad och åt mat 5 ggr på en timme :) haha goingen va så glad å va hemma.

Så det va ett lyckat kalas :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback