Motordag

Tjennare! :)
Söndag då :( Suck! 
Men vi har fått lite gjort idag i alla fall :) Jag började förmiddagen med att rensa i min garderob. Behövligt. Sen diska jag och Niklas damsuger nu. 
 
I fredags slutade jag tidigt så bestämde mig för att ta bussen till Årjäng och gå på mâten (marknaden). Tänkte först åka tidigt men fick reda på att pappa skulle komma till kd med buss från kristinehamn och sen vidare till Årjäng vid tre så jag tog samma buss som han :) Roligare med sällskap. Och så fick jag pappa att betala min biljett :P haha  
Mamma hämtade upp oss på busstationen. 
Sen spenderades kvällen hos Keith, i bil och uppe på mâten :) Träffade en massa folk som jag inte sett på länge :) Jättekul! 
 
Men det värsta va ju när jag och Erik kom hem efter tolv nån gång. Smyger in för att inte väcka mamma. Erik gick och la sig direkt för han skulle upp tidigt och köra till Göteborg men jag stanne upp och tog mig lite och äta. Telefonen ringde och under tiden jag pratar hör jag konstiga ljud i hallen. Jag blir skiträdd när jag fattar att det är nån där men går med telefonen mot örat ut i hallen och kollar. Där står mamma och tar av sig skorna!! Jag blir helt paff för jag trodde ju hon sov så frågar vart hon varit. 
- uppe på mâten. 
svarar hon. Ja så mamma kom hem senare än mig och brorsan xD haha lite komiskt faktiskt. 
 
Tidigt igår (lördag) tog jag bussen tillbaka till Karlstad för det va ju motordag på gamla flygfältet. Hela Niklas familj kom också dit :) Superfint väder och massa folk! Jag trodde ju bara att det skulle va typ en massa bilar som ställde upp sig men nej då det var ju värst dragracingtävlingen och allt! Gissa om jag blev sugen på att köra igen!
Fast det är nästan lika roligt att kolla på :P
Det var väldigt blandat med bilar, några superfina och några inte så fina. Jag tycker ju det är roligare att titta på när gamla bilar kör men det va ju mest nya och även några trimmade svensson bilar. Jag förstår att de är roliga att köra för de fick bra tider men jag tycker inte det är lika roligt att kolla på. Nej tacka vet jag mopars at the strip! ;) Men det va ju lite nya mustanger, camaros och annat jag kunde titta på :) 
 
 

Starten. 
 
 
en del motorcycklar körde också. 
 
 
En pickup som körde
 
 
Burnoute innan starten :) 
 
 
uppvisning i drifting. 
 
 
en riktig dragracingbil kom och visade upp sig. Den lät så högt så höll man inte för öronen så fick man riktigt ont. 
 
Sen stog bilarna så klart och visade upp sig :) även en del bilar som inte körde va med på visningen. fin mustang.
 
snygg corvette
 
 
en massa godingar! Jag kan ta hela raden! :) 
 
 
Bumblebee! va där. 
 
 
denna va snabbast för dagen. 
 
 
denna körde inte men hade visst vunnit lite priser :) 
 
 
Karlstads universitet levererar! 
 
 
de hade tre bilar med sig. Och de körde bra :) 
 
 
snygg polisbil :) 
 
Det va en del av alla bilder i alla fall. Och en jätterolig dag :) 
 
Puss och Kram 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback