Norrköping

Hej! 
Nu fick jag tummen tur. . .Nej då. Jag lovade ju bilder från Norrköpning i inlägget om skogsröjjet men sen glömde jag bort dem :( Nu har jag iaf fått dom av Niklas så här kommer dom :) 
 
 
Vi tog en prommenad runt i stan med de nyblivna Norrköpingsborna :) 
 
 
Norrköping är en gammal fin stad med mycket vatten som rinner genom staden. Mycket fina parker och hus. 
 
 
Gamal industristad är det
 
 
'
 
Elin berätta att på vintern tänder de lampor i olika färger bakom dessa vattenfall så det lyser igenom jättesnggt. 
 
 
Här när vi gick förbi så satt elever från universitetet (delar av linköpings universitet finns i norrköping) och målade sina  . . ja jag antar att det är typ som deras föreningars loggor på vägen. Jättecoolt! Elin sa att de finns kvar hela året fast de bleknar då. Kanske detta vore nått för Karlstads univeritet? 
 
 
Vi gick igenom "universitetets kvarter" där de har sin egen krog och så. 
 
 
 
Puss och Kram 

Kommentarer
Postat av: Lena

Otrolig FIN stad Norrköping är.......

Svar: Aa visst är det :) Ni får åka dit nån gång. Kram
Linn

2012-09-11 @ 21:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback