det rullar på . . .

Hejsan!
 
Valborg idag :) Soligt och fint, dock blåser det en del :( Har jaft ännu en bra dag på praktiken, Niclas kom tillbaka efter sin teneriffa resa så nu fick jag jobba med honom igen :) Kul.
 
Igår skulle jag och elin träna, vi ska försöka oss på två pass i veckan och en dag på gymmet och köra samma varje vecka för att få lite rutin på det. Tyvärr hade elin ont i halsen så jag fick gymma själv. Men det gick så bra så. 
Började med att träna handlederna. Ska börja med det nu för jag har problem med handlederna. Det är egentligen gammalt och självförvållat, jag har ju åkt snowboard i flera år och det är inte bra för handleder och svanskota :( När jag började fanns inte många av de skydd som finns idag så jag har bara åkt med hjälm. Idag finns ju handledsskydd och ryggplattor. Så varje gång man ramlar eller "sätter sig ner" så stöter man i svanskotan och tar emot sig med handlederna. Jag brukar inte ha nått problem med det i vardagen utan jag känner det bara varje gång jag åker. Men nu när jag har börjat träna mer så får jag ont. Speciellt armhävningar och dips gör ont men även i styrkepassen där vi kör med skivstång så får jag ont :( Kan även känna av det en helt vanlig dag. Har läst och kollat och det bästa sättet verkar vara att stärka upp musklerna runt själva leden genom övning med hantlar eller skivstång. Så det ska testas nu och se om det blir bättre. Svanskotan känner jag aldrig av.
 
Sen blev det intervaller på löpbandet. Först 10 min gå sen 3min spring, 1min gå, 3min springa, 1min gå osv. i 40 min. Det gillade jag faktiskt så ska fortsätta göra det :)
 
Idag ska vi till svärföräldrarna och äta mat och se på majbrasa.
Ha en bra valborg!
 
Puss och Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback