Förbereder

Hej!

Idag springer alla runt som tokiga på byggbolaget för imorn är den stora invigningen. Det grejas och snyggas till för fullt och jag hjälper till så mycket jag kan och försöker samtidigt göra klart uppgifterna jag får av J. Det kommer bli jättekul imorn ju. 170 pers är anmälda och starboys kommer uppträda och en hotellkock lagar mat. Låter väll inte helt fel? :) en massa dricka har dom köpt in också så jag hoppas inte alla blir fulla och odrägliga. Jag har fixat en tipsprommenad :) Det är kul att jag får va med och fixa för festen och att jag sen får vara med på den.
Det känns också bra när de ger mig mer och mer ansvar för saker. "Det där fixar du Linn" hör man då och då. :) haha


Imorse hämtade J upp mig på Bellevu och så åkte vi och kollade på ett jobb på en skola. Mitt när vi står där med ritningar och knackar på väggar och har oss så slutar en lektion och det kommer ut lite barn. Jag står vid ritningarna själv så två tjejer blir lite nyfikna och kommer fram. Dom hade aldrig sett riktiga ritningar sa som så jag lät dom kika lite. Dom frågade lite typiska barnfrågor som varför vi ska bygga om och när vi ska börja och om jag ska vara med och så. Sen frågade dom hur gammal jag va. 21 svarar jag. Den ena tjejen spärrar upp ögonen och jag får tillbaka: - inte för å va taskig med jag trodde INTE du va 21!
Nej nej, tack för den. Det där med "inte för å va taskig" hjälpte ju inte så mycket. Men kan förstå dom lite när jag bara är ett huvud längre än dom och dom va 10 år :/

Tänk när jag ska jobba sen och springa runt och hjälpa / bestämma över männ som är en halvmeter längre och väger dubbelt så mycket. Kan inte låta bli att skratta lite när jag tänker på det :) Ser ändå fram emot det.

Igår vart det ett träningspass med Elin :) Testade ett nytt. Tabata heter det, kommer från Kina tydligen. Men det går ut på att man gör de vanliga konditionsövningarna och styrkeövningar fast i intervaller. Ni vet knäböj, armhävningar, sittups, springa mm. fast man jobbar intensivt i 20s sen vila 10s och så håller man på så, med alla övningar. Väldigt effektivt faktiskt. Hela passet är 45 min. Bra trött efteråt! Hoppas vi kan gå på det igen, de har det bara på test än så länge på livskraft men hoppas det blir kvar. 



Puss och Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback