Målat hos mormor

Hejsan! 
 
Måndag och första dagen i skolan avklarad :) Blev bara en timme så inte så värst jobbigt. Blev en trevlig lunch med tjejorna iaf och det roligaste var ju att träffa  Mariana igen. En tjej som gick i våran klass första året men som sedan tagit en paus i pluggandet ett år och ska nu gå andra året. Känns ändå som hon hör till våran klass ;D haha. Hon är iaf väldigt go så det var kul att träffa henne igen och vi kommer säkert ses mer. 
 
Helgen spenderades ju i årjäng och jag tänkte ta det dag för dag. 
 
Torsdag
Jag var ju ledig så tog bussen till Årjäng på förmiddagen och eftersom min bror har brutit hälen (HAHA xD kan inte sluta skratta) var den enda som va hemma så kunde ingen hämta mig utan det fick bli en promenad från busstation och hem. 
 
 
Väl hemma blev det gamla filmer, kaffe och glass med lillebror :D Mys! Eftersom han inte får stödja på foten utan hoppar runt på kryckor så fick jag ju göra allt och serva. 
 
 
Fredag
 
Brorsan väckte mig vid halv 10 för de hade ringt från hans jobb så han var tvungen att komma dit på ett möte. Så det var bara att gå upp och köra till Töcksfors. Under tiden han var på möte tog jag ett varv uppe på centre. 
 
 
Blev lite smycken handlade. Mötet var snabbt avklarat så drog vi tillbaka till årjäng. 
 
Pappa kom hem från Kristinehamn, Erik drog till Halden och Niklas kom från Karlstad. På kvällen blev det tacos-mys med mamma, pappa och Niklas. 
 
Lördag
Gick upp tidigt, åkte till mormor med pappa, Erik och Niklas. Mamma var tvungen att jobba så hon kom senare. Målade hela dagen ihop med moster, kusiner och Bengt. Har tyvärr inga före och efter bilder men lite bilder från när vi målade. 
 
 
 
 
 
 
Krockade dom här planen eller? 
 
 
 Testade Iphonen i närbilder. 
 
På kvällen hade vi kräft-kalas :) Mycket prat och skratt. 
 
 
Söndag
 
Gick upp ännu tidigare och åt frukost hos mormor. Underbart! :) Sen fortsatte målandet. Vi målade inte hela huset men bra mycket. 
 
 
Älsklingen målar. (och fick en hink målarfärg över sig) 
 
 
En av mormors super-goa och fina katter! :) 
 
Det är så skönt att komma hem till mormor, hennes anda finns över hela stället. Man blir omsluten av mormors kärlek, omtanke och speciella stil. Hennes hus där hon gör om hon vill och vi får göra vad vi vill. Man får göra allt, man får ta på allt, lite skit i hörnen gör inget. Man får vara barn! 
Jag vet ju hur min mormor är men jag blir också annorlunda när jag är där. När jag är där önskar jag saker jag inte önskar någon annan stans. Jag vill kunna gå ut i växthuset och smaka på det som finns där, äta morötter direkt från jorden, äta bär direkt från skogen. Jag vill ha mormors mat där allt är gjort från grunden, på hennes egna lilla vis. Mat och smaker jag inte önskar någon annan gång. Och djuren, som det kryllar av. Där blir jag inte äcklad av spindlar utan fascinerad av dom och små paddor vill jag fånga i händerna. Där är ingenting äckligt eller lortigt (som jag tycker allt är i stan) utan bara helt naturligt, och lite skitig kan man va. Naturligt är nog det som beskriver allt hos mormor bäst. Och det är så jag vill ha det! Jag vill inte komma hem till mormor och få någon köpt mat, som jag skulle ha gillat hemma. Det är så konstigt hur jag ändrar mig och mina krav beroende på vart jag är. Jag älskar i alla fall min mormor och vill att hon alltid ska vara som hon är! <3  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback