Bättre sent än aldrig :)

Hej! Ja som vanligt blev det inte riktigt som jag hade tänkt. Jag bloggade ju dagen innan julafton och sen tänkte jag skriva nått litet på julafton. Men så blev det ju inte. Vi hade så mysigt och fullt upp så det hanns inte med. Ska försöka mig på en liten sammanfattning med bilder här dagen innan nyår. :)
I år firade vi jul hos Niklas föräldrar i Karlstad. Det finns många par som delar på sig på jul eller åker mellan familjerna men jag tycker denna lösningen med vartannat år funkar bra för oss. Jag tycker det är mysigast att fira jul med Niklas och att va hemma i årjäng är inget jag känner att jag måste, dock saknar jag ju min familj på jul när vi firar hos hans familj men det blir ju samma sak för han nästa år :).
Sen att åka de 10 milen mellan årjäng och Karlstad på julafton är inget nån av oss känner sig lockad att göra. Sen har såklart våra familjer lite olika traditioner och så men det är lika varmt och mysigt på bägge ställen <3.
Tyvärr misslyckades vi med att ställa en klocka så vi sov lite väl länge på julafton men det va ingen panik. Skönt med sovmorgon :) Åt frukost och gjorde oss iordning på bellevue sen åkte vi till Norsbron.
Juloutfiten :) 
 
Där bara myste vi, åt massa julmat, såg på Kalle Anka och öppna julklappar. Tror alla va nöjda med sina klappar. Jag är iaf jättenöjd! :D
Detta fick jag (vissa saker fick vi ihop):
en surfplatta som jag och Niklas köpt ihop.
En Nexux 7 som vi är jättenöjda med :) Så himla kul grej, att vi inte skaffat en tidigare ;) 
böcker
parfym
smycken
pengar
vantar
början på en julservice
Här är en tallrik ur servicen. Vi fick två stora och två små tallrikar av Niklas farmor. Jag vart kär i den direkt så beställde fler tallrikar och 4 glas till :) Visst är motivet underbart? Så nu har vi något att samla på. 
pizzasten
Som vi invigde några dagar efter jul. 
som sagt jättenöjd :). Tror även T och M va nöjda med fotbollsspelet dom fick av Niklas.
Här spelar jag och Tomas för fullt :) 
Idag är det måndag och Niklas jobbar medan jag är hemma och försöker plugga lite. Imorn är det nyårsafton och då drar till Karlskoga för att fira hos Elin och Erik.
Vi skulle egentligen vart i Norsbron nu under helgen och träffa Niklas mormor, hans morbror och deras familjer men de blev sjuka där så vi fick hoppa över det :(. Jättesynd, ville ju träffa dom nu när dom är här i Värmland. Men vi vill ju inte bli sjuka till nyår.
Bloggar förresten från surfplattan nu och det funkar ganska bra. Problem med att få in bilder bara så får lägga in dom i efterhand.
Ha det så bra och Gott Nytt År på er!
Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback