Skitdag

Idag blev ännu en sen dag på universitetet, åkte därifrån kl.5. Men det va i alla fall en bättre dag än igår. Igår va en sånn dag då man önskar att man hade stannat i sängen på morgonen och  aldrig gått upp :(. Jag vaknade faktiskt med lite feber på morgonen så funderade på att stanna hemma men när jag väl hade gått upp kände jag mig ganska pigg. Jag visste ju att jag och Elin skulle räkna konstruktionsuppgift så ville inte lämna henne att göra det själv heller. Så jag åkte till skolan, litte lagom förkyld sådär. 

Gick bra till typ halva föreläsningen på morgonen, då började min ena lins krångla! Det kändes som jag hade nått i ögat som skavde. Satt i klassrummet och kunde inte öppna ena ögat och tårarna spruta. Fick gå ut på toaletten för att försöka se vad jag hade fått i ögat. Såg inget i spegeln men det skavde fortfrande så va tvungen att ta ut linsen. Det hade fastnat nått skräp på insidan av linsen. Behövde tvätta den men hade ingen linsvätska med mig så fick slänga linsen. Går ju inte att sätta tillbaka den i ögat. Typiskt! Dom brukar aldrig krångla. Dessutom hade jag precis öppnat ett nytt par månadslinser för några dagar sen så nu har jag bara en lins och glasögon i en månad :( 

Men det sluta inte där. Sen när jag och Elin skulle räkna på konstruktionsuppgiften så gick det inte alls bra! Inget blev rätt och vi gjorde fel så vi fick göra om och det stämde fortfarande inte. Kl.6 på kvällen gav vi upp och då va det fortfarande fel men vi såg inte vart felet va. Våra hjärnor funkade inte längre. Så trött på allt och förkyld åkte jag hem och la mig i soffan. När niklas va på innebandy såg jag på tv och tröståt lussebullar. 

Joppas ni hade en böttre dag än mig :). Idag har det gått bättre med plugget som tur är :) men vi har så mycket nu innan jul så det blir långa dar ändå. 






Puss och Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback