slappisen på bellevue . . .

 . . .här! :) 
Åhh vad jag har sett fram emot denna dagen. Slut på skolan och dan före julafton så jag ska bara slappa, kolla på tv och ta det lugnt. Och lugnt tar jag det, men jag har typ redan tröttna på å kolle på tv och klocka e bare halv tre, jag skrev in lite skolarbete på datorn i morse, tog typ 30 min. Niklas har städa hele lägenheten (min ängel) så det finns inga måsten över huvudtaget. Men Niklas jobber idag och istället för att riktigt njuta av mitt lugn så känner jag mig ensam. Att det är dan för julafton gör ju itte saken bättre för jag längter så te imöra. :)
 
Som vi kanske märker skrev jag litte annorlunda nu. Litte mer på Värmlänska, lite mer som de skulle ha låte om jag hade prata. En liten kul grej bara för jag va i Årjäng igår och fick bre på min Värmlänska litte ;) Men jag känner mig mest bekväm med och skriva på rena svenska så kommer fortsätta med det. Önskar ni mer Värmlänsk text får ni väll hojta te! :P haha 
 
Igår va vi som sagt på "Gröt - kalas" i Årjäng. Våran lilla tradition sen många år tillbaka. Kvällen började ju såklart med frågan: - "vilken gång i ordningen är det nu då?" 
- " Jaa, första gången va väll Linn född iaf, så -92 då. 
- "ja det stämmer nog" 
En 21 årig tradition med andra år. Utan uppehåll! som Ewa va noga med att poängtera ;) Min lilla familj! känns härligt att forfarande komma dit på det årliga grötkalaset även om vi kanske skapar egna traditioner i framtiden. Det är så kul att kunna ta med Niklas till Årjäng på våra grejer och att han trivs så. Han är så omtyckt så! :) <3 
Där åt vi gröt och skinksmörgåsoch jul-cheescake till efterrätt, och så plockade hans fram gamla fotoalbum från när våra föräldrar va i våran ålder. Så himla kul å se! Jag va med på hörn också, mest i Sabinas knä (haha) men även på bilder från mamma och pappas bröllop. 
 
På Söndagen kom jag direkt från Borlänge med mamma, pappa och Erik, dit vi åkte på lördag morgon. Dom hämtade upp mig i Kd, vi mötte upp med farbror jämt innan Molkom så hoppa över i hans bil så jag körde polon resten av vägen. Har åkt den 35 mi långa vägen till farfar så många gånger i mitt iv att den inte känns speciellt lång längre :) Dessutom har vi ju i min familj spenderat många semestrar i bil, vanlig bil och gamal fin chryslerbil. Kom även på där på vägen att vi ändå måste vara ganska musikaliska i min familj, löste melodikrysset, sjöng med i alla jullåtarna på radion, kunde en hel Gunnar skoga orkester - låt och Erik sitter och disskuterar jullåtar som är för höga eller för låga för hans röst haha :D. 
 
Lördag den 21 december va farfars 80års dag och han hade ingen aning om att vi skulle komma. De hade ett stort kalas i somras då han bev firad så han hade bara väntat sig ett telfeonsamtal men där dök vi upp så gissa om han blev fövånad! 
 
 
 
Packar upp presenter som vi hade med oss. 
 
 
Smörgåstårtan vi bjöd på. 
 
 
Tårtan mamma hade bakat :) 
 
 
Födelsedagsbarnet i egen hög person :) 
 
Sen på kvällen tog vi med dom ut och åt middag. Jättetrevligt och väldigt uppskattat av farfar :) Efter middagen åkte Thomas tillbaka till Forshaga medan vi sov kvar hos farfar och birgitta.
 
Söndag morgon åt vi frukost hos dem, hotellfrukost style. Åkte hemmåt på förmiddagen och stannade till hos några släktingar i Hällefors. 
 
Nej nu ska jag läsa lite bok :)
 
Så God Jul!
 
Puss och Kram 
 
 
  
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback