eldvittnet

Hej! 
Nu kommer ännu ett bokinlägg :) Lars Keppler går ju på högvarv här. 
 
Men lite andra saker också. Jag är fortfarande hemma om dagarna men har pluggat hemma i några dagar för jag har en omtenta imorn. Hoppas det går bra. Sen är jag ledig några dagar till :) till 21a. Har haft så långt lov nu så det känns verkligen. Inte att jag tröttnar på det men börjar bli lite tråkigt att bara gå hemma när alla andra jobbar eller pluggar. Men snart blir det väll fullt upp igen.
Åkte hem till Årjäng en snabbis också för att hälsa på innan skolan börjar och hämta lite saker som vi glömde där på jul :) Det va roligt och min moster lyckades komma då så jag fick träffa henne också. Jag orkade inte höra va mig till någon kompis när jag bara skulle vara där torsdag eftermiddag till fredag förmiddag utan koncentrerade mig på familjen och tog det lugnt. (pluggade lite). 
 
Idag va jag jätteslö hela dagen, har ingen aning om hur jag ska ta mig upp kl.6 imorn heller :/ men sen när Niklas kom hem blev det fart på mig så jag ställde mig och började stryka. Strök en massa gardiner och dukar och sen bytte vi ut alla julgardinerna till de vanliga. Det va det enda julaktiga som va kvar i lägenheten så nu är allt borta.
Kan också meddela att diskmaskinen är inkopplad och går som den ska! Vi njuter varje dag :) 
 
 
Nu över till Eldvittnet då. Är väldigt inne på ljudböcker nu, denna va en ljudbok och nu har jag lagt in Mons Kallentoft De femte årstiden som ljudbok i mobilen :) så kommer väll en recension på den med snart. 
Men Lars Keppler upphör verkligen inte att fånga mig. Han gjorde det igen! Har funderat fram och tillbaka på vilken av böckerna jag tycker är bäst men kan verkligen inte bestämma mig. Men denna innehöll verligen allt! Den känndes längre och det va en massa information så det tar ett tag att processa boken. Den har liksom en mainstory och sen efter den kommer en sidestory om Joona Linnas liv vilket gjorde mig jätteglad för jag har ju väntat på hans historia. Så nästa bok kommer ta vid lite där denna sluta. Det börjar med flera händelser och flera personer på olika platser men genom berättelsen så väver han ihop dem på ett fantastiskt sätt så på slutet hänger allt ihop på ett sätt man aldrig kunde gissa, mördaren kan man heller inte gissa. En annan sak som jag märkte speciellt i denna boken (kan även va så i de andra) att kvinnorna i boken, kvinnokaraktärerna är otroligt starka. Kvinnor som slåss för sig egen och andras skull, kvinnor som ser rädslan i vitögat och istället för att bara lägga sig ner och ge upp så tar de ett vapen och slåss, fast det är en kamp de är dömda att misslyckas. De vet vad de vill och de kämpar för det, de får stå ut med massa saker men reser sig alltid upp igen. Sånt gillar jag. 
Historen liknar mer hypnotisören med lite mer blod och grymmhet men som i de andra två så händer det saker hela tiden som gör att det aldrig blir drygt eller segt. Åhhh längtar verkligen till den fjärde. Är snart lika fast som jag va i Stieg Larsson! 
Men får lugna mig lite för nu är det Mons som gäller och sen blir det en vanlig bok som jag lånat av min moster :) När jag nu ska få tid att läsa allt när skolan börjar :(
 
Puss och Kram
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback