På gång...

Tjennare!

 

Har tänkt nu i flera dar att jag ska blogga men det har inte bleve av. Vi har gjort flera saker och jag har tänkt: detta kan jag blogga om men sen har jag glömt bort det eller inte hunnit. Men nu har jag äntligen fått tummen tur och ska försöka knåpa ihop ett inlägg om de senaste dagarna.

Skolan började ju denna veckan och det har varit både roligt och jobbigt. Roligt att få något att göra om dagarna men jobbigt att vi fick en massa räkneuppgifter direkt. 

I onsdags fick jag min utväxt färgad. Det va skönt :) Tack snälla Lena för hjälpen! <3 

Igår va jag först på skolan sen följde jag med Jaqueline när hon skulle tatuera sig kl.3. Det började med at vi fick leta efter studion läge och när vi hitta den visa det sig att de precis bytt ägare och håller på att göra iordning så det va typ inga grejer eller prydnader nån stans. Sen skulle hon bli tatuerad nere i källaren som va ännu kalare. När vi kom ner visade det sig att tatueraren bara pratar engelska! Man kan väll säga att det inte alls va som vi hade tänkt. (om ni nån gång ska tatuera er så kan jag ju rekomendera att ni ber om en tatuerare som pratar svenska. Det blir lätt missförstånd annars). Han började iaf rita och greja. Jag började bli rädd för att tatueringen inte skulle bli som Jaqueline ville och att hon skulle bli missnöjd. Men med hjälp av bilder och knacklig engelska så hade hon iaf tre stjärnor ritade med bläck på armen (den som de sätter dit först för att se vart tatueingen kommer hamna och som de sedan tatuerer över). Så fick hon lägga sig och han började göra sig iordning. Då märker jag, det finns ingen tatueringsmaskin i rummet! Han plockar istället fram som en typ pinne eller penna med en nål längst ut, doppar den i färg och börjar sticka under huden. Jag har aldrig sett någon tatuera så. Så jag  får en dålig känsla igen och tänker att detta kommer bli smärtsamma timmar för Jaqueline om han ska sitta och dutta sådär. Men han är snabb och effektiv och bryr sig nog mycket för att flytta den sista stjärnan så de inte ska se konstigt ut. Vi förstår sen i efterhand att han är väldigt duktig. Han gjorde alla tre stjärnor på ca 30 min och Jaqueline sa att strecken är rakare än de flesta tatueringar hon har. Och stjärnor är bland det svåraste att göra. Så trots språket och avsaknaden av maskin var han jätteduktig och Jaqueline blev jättenöjd med stjärnorna. Det jobba även en tjej där i kassan som va jättesnäll och fråga om J ville ha nått att dricka och vi prata en stund med henne efteråt. Så det kommer nog bli en bra studio där när de har fått ordning på allt. :) Så trots mardrömmsstarten var det slutet gott allting gott!

 
Nån har ont
 
Där ser ni "pinnen"

 

Sen på kvällen igår kom Joakim och Elin hit nu när de är i värmland. Vi lagade tacos och spela spel och prata hela kvällen. Jättetrevligt! De är ju så goa :) och vi träffar dom ju inte så ofta nu när de har flyttat till Norrköping.

Ha en bra helg!

Myskatterna! 
 
Puss och Kram 

 

  

  

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback