Dito

Är jätte irriterad nu så måste bara skriva detta. 
 
För att ta historen från början. Har ni hört om tjänsten Dito?
Det är en tjänst för e-böcker. De sammarbetar med akademibokhandeln och bokus. Jag visste inte så mycket om det förut och har inte brytt mig så mycket om det för jag har laddat ner de e-böcker jag har velat ha och i dito köper man böcker. 
 
Men för ett tag sen fick jag ett sms från halebop att man fick välja mellan två e-böcker gratis på dito. Man bara gick in på dito.se och skrev in koden som stog i smset och så valde man en bok. Och laddade man ner dito appen så hamnade boken där. Jag laddade ner appen och boken hamnade där av sig själv. Jättesmidigt! Jag valde boken bländverk av Thomas Erikson. Dessutom fick man tre provböcker med i appen med bla J.K Rowling. Så långt va allt lugnt. Jag började läsa boken och kännde att det var en bra app. Det var bra storlek på texten mm. 
 
Sen nu så kom loka med en kampanj så om man köper en loka så får man med en e-bok via dito. Perfekt tänkte jag, jag har ju appen redan så lika bra att samla på sig lite böcker. Detta kommer bli en användbar app. 
Så jag köpte mig en loka, gick in på dito.se/loka på mobilen, skrev in koden och fick boken på min inloggning på dito. Denna gången blev det en av Anna Jansson. Men när jag skulle trycka på ladda ner så protesterade telefonen på  filformatet. Jaha tänkte jag, men den finns väll i appen iaf. Nehej då, ingen ny bok där. Då gick jag in på datorn ist och då gick det att trycka på ladda ner. Men då hamnade ju boken i datorn! Det ville jag ju inte. Läste runt på deras hemsida men det stog överallt att den ska hamna i appen av sig själv. Jätteknäppt! Jag testade att logga ut och sen in i appen men det hjälpte inte. Jag blev sur och la ner. Testade på nytt idag för att se om jag kunde lösa det. Sökte på google för att se om någon annan hade haft samma problem, och det hade det. Hittade en blogg där en klagade på appen. Hon hade vart tvungen att ta bort appen och sen ladda ner den igen för att få in en ny bok. Då testade jag det. Och visst kom Anna Jansson boken in. Men Thomas Erikson boken försvann! Men va faaan! Så nu sitter jag här och HATAR dito appen för fullt! Såå värdelös! Hur svårt kan det va att göra en bra app!?! :O Jag hade ju börjat läsa Thomas Erikson boken så nu fick jag ladda ner den som ljudbok på internet så kan höra klart den. Herregud säger jag bara! Håller med hon i den andra bloggen att appen suger! 
 
Den är även favoriserad på android, för där kan man gör mer i appen, typ köpa böcker och sånt. Det kan man inte med apple, där måste man köpa böckerna via hemsidan och sen läsa dem i iphonen. Men inte ens det funkar ju speciellt bra märkte vi. 
 
Jag som ville köpa mer loka och få alla fyra böckerna men nu kanske jag inte kan det för de gamla böckerna försvinner ju när man tar in de nya. Det kanske går om jag skriver in koderna och böckerna hamnar på min inloggning och sen får jag ta bort appen när jag har läst klart den första boken. 
 
Aa det är väll ett i-landsproblem men va arg man blir! Hoppas nästan Dito läser detta så det blir fixat ;)
 
 
om ni vet om nån bättre app för e-böcker så säg gärna till ;) Jag har ibooks annars som funkar bra.  
 
 
Puss och Kram 
 

Kommentarer
Postat av: Anders

Du behöver ingen App! Gå bara in på dito.se, skapa konto (eller använd Bokus konto). Gå till dito.se/loka och knappa in koden och välj sedan "Stäng fönster" när den frågar om du vill ha Apple eller Android.
Klicka på "Mina sidor" och välj där sen "Ladda ner bok". Du får boken i ePub format till din dator.
Använd t.ex. Calibre (som är gratis) om du behöver annat format till t.ex. Kindle.

Lycka till!

Svar: Hej anders! Jag har faktiskt fått appen att funka nu :) (ska nämna det i ett inlägg) jag har ju ett konto på dito så om appen inte hade funkat hade jag använt det.
Linn

2013-07-21 @ 09:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback