Jobbigt!

Phuu! Idag va det en jobbig dag på jobbet. Inte jobbigt för kroppen utan för psyket. Nog för att jag är ganska stresstålig men det här är en annan typ av stress. Det känns som jag får buntar av grejer över mig. Allt kommer samtidigt. Så arbetsbördan är stressande i sig men även risken för att göra fel, rädslan för att göra någon besviken eller arg och för att inte göra dom nöjda är också stressande.

Tycker om det här jobbet för det mesta men tycker ibland att det brister i kommuniktionen på det här stället. Folk kommer inte till mig förens det är panik och sakerna ska vara klara direkt! Och undrar varför jag inte har gjort det. Det stör mig för då känns det som att jag gör ett dåligt jobb, och har ett dåligt minne. Önskar att dom hade ett annat system ibland. Kanske är det för att jag är ovan men det känns väldigt krongligt och omständigt tycker jag.

Dom är jättesnälla här och vill att jag ska lära mig men ibaland känns det som dom glömmer bort det och helt plötsligt förväntar dom sig mer av mig. Då blir jag stressad och frustrerad på dom. När jag inte förstår saker som dom tycker är naturligt och att jag borde förstå blir jag också frustrerad.

Som idag skulle jag ringa och beställa material som jag inte riktigt fatta hur det skulle va, och då hade jag ändå fått det förklarar två eller tre gånger för mig. Hade jag frågat en gång till hade dom trott jag va idiot! Men det löser sig nog.

Så nu har jag klagat mitt för idag ;) nån gång kommer jag väll in i det här och då känns det helt naturligt allting men idag var det jobbigt.

Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback