midsommar 2013

Tjaba! 
 
Är nu hemma efter några härliga dagar i mitt älskade Årjäng! Det är helt sjukt hur man kan vilja bort från ett ställe och sen när man bara besöker det ibland så blir man helt varm i hjärtat av att vara där. Men jag har ju hela min familj där och det är alltid härligt att träffa dom. Sen är inte allt en dans på rosor där heller och det är skönt att komma hem till lugnet i våran egen lägenhet. 
 
Helgen i korthet (eller skall försöka hålla det kort iaf):
Tordag
Jag slutade kl.1 så åkte hem och packade och grejade. När Niklas slutade kl.6 åkte vi till Norsbron och hämtade upp hans bröder som hade bestämt sig för att följa med. När vi kom fram var min farfar och Birgitta redan där, så det blev mys och varma smörgåsar. Pappa bjöd Johannesson-killarna på stark krydda så det brann i munnen på dem :D haha. Vi fick övervåningen för oss själva och jag somnade tidigt medan de andra var vakna. Det var även min älskade brors födelsedag så hans kompisar hade hämtat honom tidigare på kvällen och tagit med honom på picknick på Bössnäs-skroten. En jättegamal skrot långt ute i skogen med en massa gamla coola bilar. Det var nog uppskattat. 
 Så än en gång ett stort grattis till han och det va skönt att spendera så mycket tid med brorsan under helgen. Han är min klippa! Alltid! 
 
Fredag
Vi kom upp i tid och fick en god frukost med vattenmelon till. Fattar inte hur det kan vara så gott med vattenmelon till frukost men det är det. Vi njöt av det fina vädret och killarna kom på att de ville bada. Så vi "ungdommar" drog iväg. Niklas var inte så sugen och jag hade ingen bikini med mig, men tvillingarna lånade av Erik och nån hade med sig så de tre badade. Jag och Niklas doppade fötterna. Niklas tyckte det var kallt men jag ångrade att jag inte hade tänk på att ta med bikini från kd. 
 
Fint väder och varmt i vattnet.
 
 
Badande killar
 
 
 
 
 kl.2 var det dags för midsommarstång. Vi följde med min familj till Kloppa där vi har firat midsommar så länge jag kan minnas. Jättemysig gammal gård där vi reser midsommarstång, fikar, morfar med flera spelar musik, mormor leder dansen mm. Det var mycket folk, mycket barn som dansade. Så gulligt! 
 
 
Tyvärr föll det några droppar på oss men det regnade inte hela tiden iaf. Och jag träffade Laila och fick höra att allt var bra med N & N så det var skönt!
 
Sen var det mat och folk hemma hos oss. På kvällen drog Erik till Långserud och vi drog till Keith. 
 
Så trevlig midsommar på er! 
 
Lördag
kl.12 var det födelsadagslunch för Erik. Min släkt och Västsäter va där. Vi åt mat och sen spela vi spel med mina kusiner. Efter kalaset tog vi en tur till bilarna, vi skulle dra in eriks bilar i garaget och så skulle vi köra ett varv med min. Eriks bilar fick vi in men min fick vi inte igång utan startkablar :(. Får bli nästa gång. På kvällen drog vi ihop lite folk och spelade brännboll, typ första gången jag tyckte brännboll var lite kul. Det var iaf skönt att rör på sig efter allt mat. Precis när vi slutade spela började det regna och de andra ville bada. Så vi drog iväg två bilar och två traktorer till strandvik. Jag hade ju fortfarande inga badkläder och niklas var inte så sugen men de andra satte sig i båten och drog över till Öna för att hoppa från berget. Eftersom det spöregnade kännde inte jag och N för att följa med och titta på utan vi drog hem. Sen åkte vi och hämtade dom när de var klara. Efter att de lämnat av sig badgrejerna så åkte de till Jesper och såg på film. Då var klockan 12 typ. Jag och Niklas hängde inte rikigt med i tempot så vi blev kvar hemma. Men vi hade mysigt med chips, dipp och godis och så var pappa uppe en stund. Även om vi inte badade eller följde med till Jesper så känndes det ändå som att vi umgicks mycket med dom andra. Jag somnade i soffan under en film och sen kom de andra hem halv 3 typ. 
 
Denna helgen har jag märkt väldigt tydligt att jag och Niklas är inte speciellt impulsiva eller spontana av oss. Vi har också lika svårt att bestämma oss. Guud va mycket beslutsångest jag har haft!
När vi åker till min familj gillar niklas att lämna alla beslut till mig och bara slappna av, och det kan jag förstå. Men jag får extrem beslutsångest när jag helt plötsligt ska bestämma allt! :O 
När de andra bara kommer på något och sticker iväg och gör det så står vi kvar och funderar och kan inte bestämma oss haha :) Vi har även båda svårt för saker som är oplanerade och vi inte hinner förbreda oss. 
Jag tycker även det är jobbigt att ta alla beslut, för tänk om jag väljer fel och så får Niklas tråkigt!
 
Jaja, tur att vi är lika iaf ;) Men vi behöver verkligen någon som drar i oss ibland så vi inte missar något roligt :) 
 
Söndag
Tog en lång sovmorgon, åt en rejäl frukost och började packa. Jag letade fram lite saker som jag ville ha med mig till kd, bland annat mina snygga stövlar som jag saknat, medan de andra kollade klart på Le Mans. Sen packade vi i bilen och rullade mot karlstad.
 
 
 
Kan väll summera helgen med att det varit olika väder, olika folk och olika aktiviteter hela tiden men väldigt kul. Hoppas även att T och M hade roligt :)
 
Det var lite synd att jag inte tog fler bilder känner jag nu i efterhand :(
 
Det tråkiga var att Niklas morfar dog under helgen :( Väldigt sorgligt! Jag träffade honom några gånger och tyckte han var jättego! Men hoppas att det var skönt för honom att somna in. Tänker på hans familj <3
 
Det jag ser fram emot nu är att vi ska hämta en ny soffa under veckan! Ska bli så kul! :) Jag längtar. Men väntar med att lägga ut bild på den förens vi har den hemma ;) 
 
Puss och Kram 
 
 
  
 
 
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback