Recension mascara :)

Jag tänkte köra en liten recension på mascaran jag köpte för ett tag sen. Isadora dynamic lash growth heter den och har väll funnits på marknaden ett tag.

Jag har egentligen ingen favorit-mascara utan det brukar variera varje gång jag köper, vad jag är sugen på just då. Dock har jag gillat maybelline colossol volume express och köpt den flera gånger.
Jag har ju väldigt korta och ljusa ögonfransar men var inte velat testa nått serum för har hört en del dåligt om dom och dom som är bra är så himla dyra. Så när jag såg denna mascara som ska förlänga fransarna så kände jag att det kunde vara något för mig. Isadora dynamic lash growth finns som mascara och som serum, jag hade siktat in mig på mascaran men när jag köpte den så fick man med en liten förpackning serum också. Dyr var den inte heller minns inte exakt men mellan 150 och 180, som en vanlig mascara.

Så vad tycker jag?
Tyvärr så råkade jag ju köpa mascaran i brunt :( men den har funkat fint till vardags. Serumet har jag testat lite men inte direkt använt som man ska. För bästa effekt ska man ha serumet på natten och mascaran på dagen. Men mascaran har jag använt varje dag i en månad. Jag märker ju ingen stor skillnad på mina fransar, speciellt inte när dom är omålade. Dom är så ljusa så jag ser helt enkelt inte om dom har blivit längre :) haha. Man kan ju säga att med mascaran på så känns dom lite längre. Nått som jag läst om i andra recensioner och som jag även tycker själv är att fransarna är lite mer böjda uppåt. Förr när jag tog på mig mascara till vardags så blev dom ju färgade men stog fortfarande rakt fram, så fick jag böja dom till fest. Jag får ju fortfarande böja dom till fest men till vardags känns dom lite mer böjda än förr. Det är absolut en mascara jag kommer köpa igen men då i svart ;), serumet får jag se vad jag gör. Kommer använda upp det lilla jag har iaf.

Den bruna jag har haft nu har ju som sagt funkat bra till vardags för den separerar fransarna fint men till fest vill jag ju ha lite mer färg och volym så då har jag använt andra mascaror. Jag får väll se sen hur det blir med den svarta men det kan hända att jag fortfarande måste ha en som ger volym till fest.
Sen så funkar ju alla mascaror bra när dom är nya och sen blir dom dåligare men jag tycker fortfarande det känns som den gör sitt jobb fast den börjar bli gammal så det är ju bra.

Nej nu ska jag inte skriva mer men det finns fler recensioner om ni bara googlar på den.

Puss och Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback