Välsviken here i come!

Tja!

Jag tänkte blogga igår när det var min första dag på välsviken men det hanns inte med så får bli idag ist :)

Jag har alltså flyttat lite i företaget, men inte så värst långt, från örsholmen till välsviken ;) men i uppgifter är det lite olika. Innan har jag ju suttit på huvudkontoret med kalkyl och nu är jag ute på ett bygge med en arbetsledare :)

Har ju bara varit här i 2 dagar nu men det känns bra och jag tror det blir spännande. Mycket nytt såklart! Men är med en arbetsledare som verkar jättebra och som jag gillar :) tyvärr så har han flera projekt som han åker emellan så han är inte här på heltid.

Jag började igår med att åka runt med B till en massa ställen. Sen köpte vi kläder till mig, arbetskläder. :) snickarbyxor, t-shirt, tröja, varselväst, skyddsskor och hjälm. Allt märkt med byggbolaget ;) sen så har vi två kontor i bodarna på välsviken så ett är mitt och ett är B's men vi delar och använder båda. :D vi gick ett varv runt bygget och sen fick jag lite småuppgifter. Just nu saknar jag bara en dator, som J skulle ha kommit med idag men som han glömmer hela tiden! Har pratat med han flera gånger idag. Hoppas jag får den imorn.
När jag får den så blir det lite lättare att jobba för även om jag sitter på välsviken så ska jag hjälpa dom på huvudkontoret med kalkyler och sånt.

Men idag har vi börjat gjuta på bygget :) stommen är egentligen pålar men vi gjuter ändå en platta som ska bli golv, fast det bär inget av konstruktionen. Betong-killarna hade även med sig en korv-vagn/bod där dom serverar korv och soppa :) kul.

Annars är detta ett väldigt lugnt bygge har jag märkt. Redan. Visst händer det grejer men allt sköter sig själv så man behöver knappt kolla nått.

 
Allt från grolls :)
 
 
 
 
 
 
gjutning och korvbur :P
 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Lena

Det syns att du jobbar på Byggbolaget!! Haha!!

Svar: haha aa det står byggbolaget på allt! :D
Linn

2013-06-23 @ 18:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback