24 mars

Söndag idag då :) så här kommer en liten summering av helgen. På fredagen hade jag först en tenta. Vaknade med lite feber på morgonen :( jag som hade laddat upp med c-vitamin för att inte bli sjuk. Har verkligen inte tid att bli sjuk nu! Nästa vecka är tentavecka, sen påskhelg och sen börjar praktiken. Vill och kan inte va hemma.

Så tog en alvedom fredag morgon och tänkte "bara jag orkan tentan så kan jag åka hem sen och plugga hemma" men efter tentan verkade nog alvedonen för jag kände mig piggare. Så stannade på skolan och plugga lite, åt lunch där men sen va orken slut. Åkte hem och försökte plugga mer men va aldeles för trött. Sov i soffan i nån timme sen gick jag upp och bakade :) testade ett nytt recept jag hittat. En sockerkaka med kokos i och citronsmör uppepå. Ville testa för jag hade lemoncurd hemma som jag inte visste vad jag skulle göra av. Kakan vart väll ganska god men inget jag kommer springa iväg och köpa lemoncurd för att göra igen. Kanske bara själva sockerkakan med kokos isf :) älskar ju kokos. Sen laga jag mat och va helt slut när niklas kom hem. M och T kom på kvällen och de kollade på fotbollen. Jag la mig i sängen och kolla på annat, kände mig febrig hela kvällen :(
Sen på lördagen va jag piggare men vi låg kvar länge i sängen och drog oss ;) hihi. Vi hade tänkt följa med Timmy och Mikaela och Viola på barnmässan men även om jag kände mig pigg så ville vi inte riskera att smitta Viola och Mikaela som precis blivit friska. I stället kom Lena och Ingemar och det va ju minst lika roligt :) för de hade med sig vår nya hatthylla!!! Som vi har längtat! Den sista pusselbiten i vår nya hall. Och vi blev såå himla nöjda :D Ingemar har byggt den åt oss så att den passar vår hall. Han är så duktig. Det blev jättebra! Tack så mycket.

 


Vi fick fram lite påskpynt också :) vi kommer ju inte va hemma på påsk men vill ändå ha lite pynt så här veckan innan ;)

 


Lördagen va ju även min och Niklas dag och nu har vi ju vart ihop i 3 år. Det firades med god mat på glada ankan :) Rock burgers. Kan rekomenderas. Sen åkte vi hem och kolla på film, för det finns ju ingen bra som går på bio. Det blev den nya filmen som handlar om bin ladin. Zero dark thirty tror jag den heter. Den va väll bra, intressant. Kändes lite längre än de 2 tim och 20 min som den va. Ingen film jag kommer se igen men det va kul att ha sett den.
Det va helt enkelt en mysig dag med min älskade fästman! Ser fram emot många fler år med honom :)

Fick reda på att jag klarade tentan också så det va skönt.

Idag tog vi också en rejäl sovmorgon. Katterna kom och gosa och trampa runt i sängen när de tyckte vi hade legat för länge :D. Jag spenderade förmiddagen med att plugga inför tentan imorn. Är ju döden med tenta på en måndag :( har inte pluggat allt jag behövde denna helgen men lite iaf. Niklas spelade. Sen åkte vi till skattkärr för mammas kör skulle sjunga i pingstkyrkan där. Första gången både jag och Niklas va i skattkärr haha. Kören va lika bra som alltid även om det saknades några. Min bror till exempel som är i rättvik. Men det va extra kul att höra Simon sjunga solo (och duett). Sen va det fika efteråt och jag pratade med Annika. Hon är så himla go, och det va kul att prata lite. De håller på att bygga om igen på campingen. Alltid kul med lite uppdatering från årjäng.


Jag får alltid en sån skön känsla när jag kommer in i en kyrka, vilken kyrka som helst egentligen. Det känns lite som att komma hem. Oavsett vilken kyrka det är så känns det liksom så lugnt och förutsägbart. Jag vet liksom vad som kommer att hända och att alla där inne är vänliga och snälla. Kyrkan i Årjäng kommer ju alltid att vara "min kyrka" där jag hör hemma. Det har vart mitt andra hem så länge, men jag hoppas att jag ska hitta en kyrka här i karlstad (om det nu blir här jag blir kvar) som jag kan gå till. Har inte letat riktigt eftersom jag inte känner att jag har tid att gå till eller engagera mig i en kyrka just nu. Men ska nog kolla runt tids nog. Kommer nog aldrig bli den som går dit varje söndag men det är ändå skönt att nån stans att gå på typ högtider och så. Eller bara få lite lugn och ro och betänketid. Jag är lite av en tänkare och behöver tid och rum till att tänka på saker och ting.
Önskar att alla kunde känna som jag inför kyrkan men många tycker bara det är jobbigt eller tråkigt. Det har dom all rätt till även om jag tycker det är synd, för jag förknippar kyrkan med så mycket glädje och kärlek.

Nej nu har vi sett på mästarnas mästare så nu ska jag duscha och sen plugga lite till :) Btw så satt Niklas och bläddrade genom kanalerna igår (tror jag) och upptäckte då att vi hade en massa c-more kanaler som vi inte haft tidigare. Jättekonstigt, men kul :) sen fick vi höra att det är en drive som telia kör med så de kommer försvinna i april :(. Får väll njuta så länge det vara :) flera va ju HD och så (Y).

Go natt!
Puss och Kram


Kommentarer
Postat av: Lena

GRATTIS till tentan!! Hoppas det gick Bra idag också!!! Kramis!!

2013-03-25 @ 16:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback