Ensamma hjärtan och herrelösa hundar

Nu har jag vart duktig på att läsa böcker ett tag :) det är så skönt. Hatar när jag får mina break och inte hinner eller orkar läsa.

Denna gången vart jag tipsad av min moster. Hon sa: denna boken måste du läsa! Så lämna hon den till mig för att va säker på att jag skulle läsa den. Haha :). Jag läste ut den för några dagar sen och vill gärna skriva om den medans det är färskt. Så förlåt till Lena som precis ska börja på den, men du kan ju strunta i att läsa detta inlägg eller nått ;) hihi

De senaste böcker jag läst va ju deckare men denna är typ så långt från deckare du kan komma. Jag gillar ju många typer av böcker så detta är absolut ingen ny genrer för mig. Men bara för att en bok inte har den spännande jakten på en mördare så kan de va spännande ändå, på ett annat sätt. Man bara måste läsa vidare för att få fortsätta följa personens tankegång. Jag fastnar lika mycket i desa böcker.

Det är absolut än lung bok men en som aldrig blir tråkig utan det händer saker hela tiden ändå. Lite kortfattat så handlar den om Rachel som ärver sin mosters hus och hennes hundpensionat och hem för övergivna hundar. Rachel har haft en jobbig tid och är glad för att komma bort från London. Men i den lilla by där mosterns gård ligger känner hon ändå lite press på sig för att folk förväntar sig av henne att hon ska sköta hundgården och parar ihop rätt människa med rätt hund lika bra som hennes moster gjorde. Så hon slits lite mellan att stanna kvar på landet eller åka tillbaka till stan. Ni får väll läsa själva hur hon gör ;) sen handlar det om en del personer runt om som på något vis får eller har en koppling till hundstallet.

Boken har allt: kärlek, mellan hund och människa, mellan människor. Sorg, längtan, humor och svåra beslut. Eftersom boken skildrar flera personer så är det lätt att identifiera sig med en eller flera. Jag till exempel känner igen mig i speciellt två personer. En väldigt skön bok som man blir glad av. Den slutar lyckligt och kan kanske få en och annan som inte gillar hundar att börja göra det. Jag älskar ju redan hundar så tycker boken är så charmig.

Så kan varmt rekomenderas för den som vill ha en lugn och lättläst bok som gör en glad nu när våren kommer.

Mycket kärlek till denna boken! En som jag skulle kunna tänka mig att läsa igen nån gång. Får väll flörta lite med min moster då ;)


Kommentarer
Postat av: Matilda

Den boken har min mamma tjatat på mig om att jag borde läsa!! Nu vill jag ju läsa den ännu mer!

Svar: Ja det borde du! :) tyvärr så har jag lånat ut den till svärmor men hon läser nog ut den snabbt så kan du få låna den. ;)
Linn

2013-03-04 @ 19:07:50
URL: http://Http://tiddelipommm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback