Igen

Nu blev det visst två inlägg på samma dag :) väldigt va jag bloggar haha. Men men .. Tänkte bara tipsa om en rolig app. Ni kanske redan har hört om den för det finns fler som skriver om den på internet. Jag hittade den på en annan blogg :) tänkte bara skriva lite kort om den. Vill ni veta mer hur den funkar är det bara att googla så kommer det upp.

Jag har länge letat efter vägar att göra min iphone mer personlig för det tycker jag är det enda tråkiga med iphone. Att alla ser lika dana ut. Sen kan man ju ha olika skal och så men innuti ser de ju lika ut. Så hitta jag ju som sagt på en blogg hur man kan byta utseende på sina appar :) gissa om jag blev glad! :) Appen heter cocoPPa. Finns nog bara till iphone.

Med den byter man egentligen inte utseende på apparna utan man skapar en genväg till appen ( så den riktiga appen måste va kvar). Men det funkar lika bra tycker jag. Vet inte om de tar upp nått extra utrymme dock.

Det är väldigt enkelt att skapa dom. Bara att ladda ner appen och följa instruktionerna :) kan rekomendera att registrera sig direkt för man kan bara skapa några utan att registrera sig.
Det finns en massa fina appar att välja mellan. Får typ beslutsångest varje gång haha. Det enda negativa är att alla appar går inte att göra genvägar till, typ musik, bilder, inställningar mm. Och lite speciellt med meddelande, telefon och mail är att man länkar till en kontakt, ett telefonnummer och en mailadress. Men det funkar för mig :)

Sen de nedladdade apparna så kan man tyvärr bara länka till de som finns inlagda i cocoPPa :( de flesta och mest populära finns ju typ fb, insta, twitter, ibooks mm. Men typ svenska appar, spel och så finns ju inte.

Kan iaf säga att det är en rolig app och ett väldigt bra tidsfördriv. Jag har skapat lite "genvägsappar" då och då så nu börjar det bli några.

Hoppas nån mer tycker det är kul att pilla med :D detta blev ett lite längre inlägg än jag tänk.

Puss och kram


Kommentarer
Postat av: Matilda

(Svar på din kommentar i min blogg) Ja, hade inflyttningsfest den veckan då du var sjuk. Vi får ha en egen inflyttningsfest någon dag ;)

Svar: Misstänkte det :) ja det tycker jag! Har ju inte sett din lägenhet än :( har vart såå mycket med skolan. Men snart hoppas jag.
Linn

2013-03-04 @ 20:11:12
URL: http://tiddelipommm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback