Långfredag

Hejsan! Ja långfredag idag då :) Märks inte riktigt för här hemma har vi gjort en massa. Har tvättat, diskat, städat, slängt sopor och allt annat sånt :) Ska snart sätta oss i bilen och åka till Årjäng där vi ska fira påsk i år. Ska bli kul :) 
 
Igår va också en händelserik dag. Jag va ju ledig men Niklas jobba. Kl.8 körde vi med Zelda till veterinären för hon hade tid för kastrering. Sen körde jag Niklas till jobbet så jag kunde ha bilen under dagen och hämta Zelda när hon va klar. Vid 10 drog jag till gymmet och sprang 5km. Det känndes riktigt bra. Har ju inte tränat nått nu när jag va lite halvrisig, men det kändes bra igår så nu blir det nog full fart igen. Stadsloppet närmar sig ju :/ 
 
Sen tog jag en tur till Bergvik, köpte en ny mascara som jag ska testa. Den ska göra ögonfransarna längre så vi får väll se :) Och så blev det en BBcream som jag också ska testa och se om jag gillar. Har den på mig idag ;P 
 
Tyvärr så var det inte riktigt min dag igår. En otursdag kan man säga :( Jag skulle in på siba och fixa en kaffemaskin till mamma som det redan har kronglat med. Så igår kronglade det såklart ännu mer. Jag fick vänta på hjälp SUPERLÄNGE två gånger och det slutar med att den maskinen är slut. Typiskt! Men nu skiter vi i dom på siba i Karlstad och beställer en på nätet istället :) ska hjälpa mamma med det ikväll. 
Sen när jag kom hem från bergvik så börjar jag öppna sminket för jag ville kolla på dem. Tar bort alla plast på mascaran och öppnar den för att se hur borsten ser ut. Nej tror ni inte den är brun!! Brun vill jag ju inte ha. Har missat den lilla klisterlappen som sitter på locket och som visar vilken färg det är. Brukar aldrig glömma att kolla det. Och då va ju redan förpackningen bruten så ingen chans att byta den. Typiskt! :(
Men testade den med idag och tycker faktiskt inte det syns att den är brun. Den är väldigt mörk. Kommer ju ändå ha den till vardags så det får funka. :) 
 
Efter två ringde de och sa att Zelda va klar så jag kunde hämta henne. Åkte till djursjukhuset och där va det packat med djur och ägare. Ännu mera vänta. Men träffa en mysig katt och en hund :) Sen kom dom med Zelda. Operationen hade gått bra men hon va ju groggy och hon ska gå på smärtlindring i tre dagar till. Som vi ska ge henne då. Men det gick jättebra att ge henne idag. Den smakar honung så Zelda slicka sig glatt om munnen :) När vi kom hem var det ju lite cirkus. En nyfiken Lita och en Zelda som inte kunde gå rakt och som va väldigt trött. Zelda sov mest hela kvällen sen. Helt borta. Lite blev helt knäpp och kände inte igen Zelda utan morrande reste ragg och fräste åt henne. Hennes morrande fortsatte i morse. Vaknade av det. Men när vi väll gått upp så lugnade hon sig och nu kan dom va nära varann igen. (Zelda är fortfarande lite rädd för Lita). 
 
En trött Zelda
 
Ha en bra Påsk! 
Puss och Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback