Måndag

Hej!

Måndag igen, varför går helgen så fort? Men denna måndag va jag faktiskt full av energi. Den försvann väll efter bodypumppasset på eftermiddagen ;) haha fy va slut jag va! Inte så här svettigt ork slut utan slut i musklerna. Gött faktiskt att känna att man använt dom. Mindre gött när jag knappt kunde dra tröjan över huvet efter passet och när jag kom hem och och plocka ur diskmaskinen fick jag kämpa för att lägga tallrikarna en och en på hyllan haha jaja men det är väll som det är.


Men på vägen hem hände en annan sak, jag sitter på bussen men efter hållplatsen innan bellevue svänger bussen helt plötsligt åt fel håll! Alla på bussen börjar undra vad som händer men chauffören förklarar att vägen är stängt så han måste åka runt. En tjej på bussen får höra av sin kompis att det är en olycka med en kranbil som kört in i ledningen över tågbanan och berättar det för oss på bussen. När vi åker förbi ser vi kranbilen, polisbil och den ena bommen ligger på vägen. Det är inte ofta sånt spännande händer på bellevue haha :)

I lördags gick jag upp vid 7 och åkte till svanskog för att hjälpa mormor på filippamässan :) har hjälpt henne där i flera år i rad nu. En mysig tradition. Älskar min härliga sprudlande mormor och älskar att se henne arbeta :) hon har ett sånt speciellt sätt med kunder. Vet ju att hon har det jobbigt nu när hennes gubbe är sjuk men ändå är hon världens gladaste på mässan och tar allt som det är. Jag ville va där tidigt för att hjälpa henne att bära för hon skada knät när hon klättra på taket för ett tag sen. Vi hade folk som handla typ hela tiden men på slutet hann jag smita iväg en stund och handla lite själv, påskpynt och en fin ask. Sen köpte mormor en bild som hon som satt bereve oss hade målat och sålde. En bild med söt katt :) den ska vi rama in snart.

Puss och kram

Vårat bord! 

Fillipamässafrukost :) 

Grejer :) 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback