på tisdag händer det ...

Ja detta har vart en händelserik tisdag. I mitt huvud i alla fall :) Mycket nya saker och ny information känner jag. Vi började plugga kl.8 imorse, så hann med en hel del. Sen kl.1 va det studiebesök, eller mer som en gästföreläsning kan man säga. Men vi va i marmorsalen i Värmlandsbankenhuset, en jättefin sal i gammal nationalromantisk stil. Hela huset är i gammal elegant stil. Jättefint!
 Så kom de från Karlstad kommuns teknik och fastighetsförvalting och berättade va de gör. Och vad en projektledare gör. Det va ganksa intressant men också drygt och extremt osköna stolar:/. Men det roliga var att precis när vi kom in och satte oss så va jag hungrig. Sa till Elin som satt breve mig: dom kunde väll ha bjut på en bulle eller nått. På skoj. Sen typ mitt i presentationen så sa den ena mannen att vi skulle få kaffe och tilltugg efteråt. Haha perfekt. Tror ni inte jag fick min bulle också! :) Hahah nöjd. Tog en bulle direkt jag. Men de andra tjejerna skulle ju va duktiga och inte ta fika fast de va lite hungriga. Men tillslut tog Johanna också en :)
 
 
Det är nog inte alla kommuner som bjur på fika efter studiebesöket. Kan aldrig tänka mig att vi skulle ha fått det av Årjängs kommun i alla fall Mohahaha. Men structor leder ju än så länge med att bju på smörgåstårta och cider på studiebesöket. Och imorn ska vi på ytterliggare ett studiebesök :) 
 
När jag kom hem idag så fortsatte pluggandet (produktiv dag som sagt) och när jag loggade in på It´s för att kolla nått så såg jag att praktikplatserna kommit ut. Jippi! Det tog ju skolan bara 100 år att fixa. Jag fick plats på byggbolaget :) Hoppas det blir kul nu. Ser fram emot det.
 
Blir en liten bildbomb från helgen. :) Va ju hemma hos Matilda. Jättemysig lägenhet hade hon :) Kommer nog och våldgästar dig igen Matilda! :D haha. Där målade vi naglarna gröna och började förfesta lite. Sen drog vi vidare till en annan förfest men stannade inte särskilt länge. Drog till den gröna festen på campus. I en korridor som vanligt :) haha så typiskt studentfestande. Och i ett hörn stog två tunnor med nån grön dricka. Det va jättemycket folk och när jag fick höra att Joel va så full så han inte kom in på rockbaren så åkte jag in till stan och mötte niklas. Men det var absolut en trevlig kväll ;)
 
 
 
Sen igår (måndag) så skulle jag och elin på bodypump pass på karolinen. Gillar det passet så mycket så det blir nog ett varje vecka :) Men just igår hade elin sån träningsverk i benen så hon ville värma upp dom lite innan passet. Så vi gick till gymmet för att gå på springbandet. Men hittade nått bättre ;) Det fanns ju maskiner med egen liten tv på! Gött ju! Det va typ som en crosstrainer som känndes lite annorlunda... aa jag vet inte. Väldigt najs med tv i alla fall :) Det gillar jag. Kan man ju gymma utan att missa favoritprogrammet :P Synd att det inte finns på alla maskinerna bara. Hade älskat det på springbanden :) 
 
 
Lite suddig bild för jag gick när jag tog kortet ;) 
 
Köpte ett nytt mobilskal idag också :) Har ju velat ha ett i typ gummi/silikon. Sånt mjukt som skyddar bra. Det är ju helt svart då :) men på baksidan finns små hål och i förpackningen va det med nål och tråd så man kan typ brodera på baksidan och göra den mer personlig. Lite roligt tyckte jag :) Vet inte än om jag ska sy nått, får se vad det blir.
 
 
 
 
Ha det så bra! 
Puss och Kram
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vilket kul skal!!

Svar: haha eller hur :) tyckte jag med.
Linn

2013-03-20 @ 23:01:10
URL: http://tiddelipommm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback