Bon Jovi!!!

Hello!
 
Precis hemkommen från Stockholm/Nykvarn/Strängnäs :) vi har vart lite överalt. 
Vi drog i tosdags efter Niklas hade slutat jobbet, han, jag och hans mamma Lena. Jag körde första biten, till efter arboga typ. Med en tom släpvagn påkopplad så kunde inte köra hur fortsom helst. Därför tog det lite extra tid att ta sig till Nykvarn.
 
Vi va hos Niklas morfar vid halv 12 tror jag, där släppte vi av Lena som skulle spendera helgen med sin pappa och så drog vi till Niklas morbror i Strängnäs. Då hade vi även kopplat av släpvagnen i Nykvarn. 
Hemma hos Niklas morbror Jörgen så packde vi upp och bäddade, tog en nattmacka och sen la vi oss. Jag somnade ganska snabbt medans Niklas och Jörgen va vakna och pratade några timmar till. 
 
Fredag morgon ringde Jörgens kompis Simon och väckte oss. Vi gick upp i lugn och ro och gjorde oss iordning, åt frukost, Jörgen och Simon knäckt första ölen. Vi tog tåget till Stockholm vi 1. Det tog drygt 40 min och tåget va knökfullt. Jag stog medan killarna satte sig i trappan, Simon tog en stol. Sen kom några tanter förbi och den ena satte sig i trappan först men Simon erbjöd henne sin stol och så satte han sig i trappan ist. Då blev hon glad och pratade lite med mig under vägen. Hon erbjöd mig bland annat att sitta i hennes knä och "tänka at hon va som en mormor" haha så gulig tant. Efter några hållplatser klev en massa ungdom på i våran vagn som hade varit på hajk ute i skogen hela veckan så de hade superstora ryggsäckar och luktade rök allihopa. Och dom fick vi trängas med där i vagnen. 
Men tillslut va vi framme i Stockholm och började sammanstråla med de andra somskulle med på konserten. Mötte Erik och Stefan på T-centralen och så drog vi till O´learys.
 
 
Där blev det mat och öl (förutom för Niklas). Där mötte vi även Niklas moster Eleonor som bor på Kungsholmen. Vi gick från restaurangen till innergården vid Eleonors lägenhet. Jättemysigt va det! Bra väder och trevligt sällskap. Där satt vi en bra stund och drack och pratade och ännu en av Niklas morbröder kom, Jimmy. Stefan hade föresten lämnat oss på O´learys. 
 
Ifrån Kungsholmen tog vi en taxi till stadion där konserten skulle va. Insläpp började egntligen vid 5 men vi va inte så noga med förbandet så vi åkte taxi vid 6 halc 7 tror jag. Vi hade beställt två taxibilar för att vi va så många men när de kom så var det en stor och en liten taxi. Vi fick ju plats alla i den stora så den lilla fick åka tillbaka. I taxin drog vi igång med allsång till Bon Jovi och stämningen va på topp! 
 
haha kanske inte syns så bra på bilden hur roligt det va men det va enda bilden jag hade i taxin :) 
 
 
Vi anlände till stadion och det va megalång kö fast förbandet redan spela för fullt. Vi träffade gittaristen i bandet hammerfall i kön och Simon va tvungen att ta bild med han. :) haha sköningar! 
 
Lite folk i kö ...
 
Jimmy och Jörgen taggade . ..
 
Vi hade delat lite på oss för Jimmy hade sittplats medans vi andra hade ståplats. Jag och Niklas kom in på stadion ihop med Eleonor precis när de började spela. Vi tog oss så långt fram vi kunde och efter några låtar så anslöt även Erik och Simon sig till oss. Jörgen såg vi inte röken av men fick senare veta att han hade tagit sig längst fram och stått med några tjejer :D.
Scenen! 
 
Lite publik. 
 
Mer publik. Tycker ändå vi fick bra platser för att kommit in så sent. Bara att knö sig frammåt typ :P 
 
Erik och Simon
 
 
Coolt ljusspel
 
Jag och min älskling <3 
 
Jon Bon Jovi <3 
 
Konserten va bra tycker jag. Det är ju alltid coolt att se dom. Det va en häftig scen och de spela bra. Sen spelade de tyvärr många nya låtar och få gamla klassiker så man kunde ju inte alla låtarna. Men det gick ganska bra att stå och gunga med till dom man inte kunde också. Efter konserten mötte vi upp Jimmy igen lite snabbt på en pub i närheten, där va också Ännu en av Niklas mostrar haha :D Vi stannade inte där så länge för det va fullt med folk, Utan vi lämnade Eleonor där och drog vidare för att leta efter mat. Det slutade med en subwaymacka på stureplan. Där satt vi och åt och kollade på när folk köde utanför inneklubbarna :) ganska kul faktiskt.
 
Vid 1 på natten kom våran skjuts och vi lämnade Erik i Stockholm och drog mot Strängnäs, Jag somnade i bilen men vaknade när vi närmade oss strängnäs. Hon släppte av oss en bit från lägenheten så vi fick gå sista biten. Väl i lägenheten somnade vi ganska snabbt. 
 
Vaknade upp till en solig och varm lördag, Simon kom på morgon och så gick vi till en smörgåsbar och köpte frukost, som vi sedan åt på balkongen. Ingen bakfylla på nån, lite trötta bara. Simon och Jörgen ville slå några slag golf så jag och Niklas följde med. Niklas provade några slag men jag kollade bara på :) njöt i solen fast det blåste en del.
 
 
Sen tillbaka in till Strängnäs, släppte av Simon och så tog jag, niklas och Jörgen en tur till centrum. Vi köpte glass vid vattnet och tog en promenad runt i strängnäs, jättemysigt i solen. Strängnäs är förresten en mysig stad med gamla hus och en hamn mitt i och en härlig sommarstad.
 
 
 
När vi kom tillbaka till lägenheten satte vi oss på alkongen och blottade våra bleka armar och ben i solen. Jag och Jörgen svalka oss med var sin miller :) På kvällen var det dags för Champions leage på tv. Den såg vi hos Stefan och hans tjej och deras jättesöta lilla nakenhund. Innan matchen började så gissade vi på resultatet allihopa och Rebecka skrev upp. Vi sa att den som vann skulle bli bjuden på frukost nästa dag. Vem tror ni vann då?!? Jo jag! haha. jag som inte ens är så intresserad av fotboll, spelade på min mobil medan jag kollade ;) Efter matchen drog vi tillbaka till Jörgens lägenhet och jag somnade ganska fort, killarna va nog vakna lite längre. 
 
Niklas och den söta hunden :) 
 
Söndag då, sista dagen. Vi vaknade tidigt för Jörgen, stefan och tommy hade bestämt sig för att spela en runda golf kl.10.30. Vi åt frukost på restaurangen som hör till golfbnan och jag slapp betala för jag vann :P Sen följde vi med dom när de spelade, de två första hålen. Det va ju absolut roligare med golf när man gick med bredvid men det verkar sjukt svårt. Hade nog inte vart så roligt alla 18 hålen ;) haha.
 
Utsikten vid frukosten 
 
Men vid 11 drog vi till Niklas morfar i Nykvarn för att hälsa på honom och hämta Lena. Han mår tyvärr inte så bra :( <3
Sedan var det dags att koppla på kärran igen men denna gången med en flakmoppe på. Bara att rulla mot Värmland igen. Denna gång tog det ännu längre tid för med kärran kunde vi köra högst 90 och jag va dum nog att dricka kaffe innan vi drog så Niklas fick stanna två gånger för att jag håll på och pissa på mig! haha :D jaja hem kom vi iaf. 
 
En riktigt bra helg har det varit med konsert och Niklas trevliga släktingar :) Nu har jag träffat alla hans mammas syskon, tog bara tre år :P haha. Nej men dom är faktiskt många och bor lite utspritt. Men goa är dom allihop. Nu när jag och Niklas har vart ihop ett bra tag börjar det nästan kännas som man han en familj till :) Två härliga familjer! :D <3 
Jag tänker bara när jag och Niklas ska gifta oss, Våra två släkter kommer ju ta upp en hel kyrka typ :) haha. Men det kommer bli roligt. 
 
Nu ska jag försöka sova ut och vända lite på dygnet för på tisdag blir det ju upp till skolan igen. 
 
Puss och Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback