Konsert i lla :)

Tjena! 
Söndag idag, lugn och skön tvättdag men gårdagen va mer händelserik. Det va så fint väder så vi började dagen med en cykeltur in till stan. Såå skönt! :) Där hämtade vi ut biljetter till kvällens konsert. Det va Samuel Ljungblahd som sjöng med 12 körer från värmland med sig. Jag har inte hört eller sett honom tidigare utan bara hört namnet men heregud va duktig han va! :D Riktigt bra konsert. Erik prata på att ca 1200 pers va där också så det va ju bra. Erik, mamma, Simon och Ewa va med i kören så det va ju mest därför vi va där. Men det va som sagt väldigt lyckat. Vi satt med Johan, Johans mamma, bror och broderns fru. Sen satt Frida och Herman bakom oss med några kompisar. Samuel både sjöng bra, hade bra scenspråk och va komisk. Han pratade lite emellanåt. Han var även grym på att få med publiken, vi sjöng och klappade med i varje låt. Mot slutet stog hela publiken upp och dansa och sjöng och klappade. Helt magiskt. Till och med Niklas sjöng med på några låtar ;) haha jag har visst fått honom att lyssna på gospel. Det va även en tjej med som ledde alla körerna, hon va också jätteduktig och kul att kolla på för hon levde sig in så mycket så hon stog och hoppa på scenen haha. Hon har även varit med i körslaget. Nej men det va en helbra kväll och här kommer lite bilder som jag tog med telefonen: 
 
 
Jag inför kvällen :) 
 
 
Vi lyckades ta oss in på arenan innan själva insläppet :) haha så här är hela kören och Samuel när de soundcheckar en sista gång.  
 
 
Stor kör var det :) Jätteduktiga! 
 
 
Sen började dom släppa in folk på riktigt :) haha 
 
 
Sen drog konserten igång! Väldigt häftiga ljus och så. 
 
 
Här börjar publiken ställa sig upp. 
 
 
Det va många härliga låtar varav de flesta kände jag inte igen. Men de va väldigt lätta att hänga med i ändå :). Jag gillar ju gospel. Det väll inget jag sätter på hemma direkt med tycker det är väldigt mäktigt live. Jag tycker ju även om att sjunga och just sjunga i kör verkar väldigt roligt. Tyvärr så trivs jag inte speciellt bra på scenen så det har aldrig varit nått för mig. Jag är den som sjunger i duschen :P Det räcker. Det finns flera musikstilar som jag kanske inte lyssnar speciellt mycket på hemma på datorn men som jag tycker är väldigt kul att lyssna på live eller i andra situationer. Jag känner mig ändå ganska musikalisk, har spelat gitarr, gillar att sjung och gillar att dansa. Hoppas att alla som va där tyckte det va lika bra som jag :) 
 
Efteråt skulle Frida med oss hem och sova hos oss för hon får inte bo på elevhemmet under helgen. Men Erik bestämde sig för att stanna i Karlstad och hänga med kompisar så han sov också hos oss :) Så två nattgäster hade vi, Trevligt! 
 
 
What if he cares for you
what if he sees you thru
what if he died for you
to say he loves you
 
So merciful and kind
he reaches out 
to say he loves you
 
you dont have to be afraid
 
<3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback