Tankar inför slutet...

Ja min praktiktid börjar ju gå mot sitt slut, jag har bara denna vecka och nästa kvar :( herregud vart tog tiden vägen?!? Det skulle ju va 8 veckor, dom bara flög förbi! :) men jag har haft det såå kul och bra här. Men det väcker också mycket tankar, är det detta vad jag vill? Vad ska jag göra när mina 3 år är slut? Kan jag bli bra på det här? Vill något företag ha mig? Vad är rätt företag för mig?


En del har jag kommit fram till och en del är fortfarande frågetecken. Jag vet iaf att när min utbildning är klar så vill jag jobba. Dessa 8 veckor har verkligen gett mersmak. Jag vill börja jobba!! Med nästan vad som helst faktiskt :) haha nej men nu vill jag bara bli klar med min utbildning och ge mig ut i arbetslivet. Så fort som möjligt. Det känns bra för ett tag har detta med jobb verkligen kännts långt bort. Man visste inte hur eller var man skulle börja söka och skolan har kännts lite som en trygghet, där vet man vad man ska göra och du ställer dina egna krav. Man har velat gömma sig bakom skolan lite. Nu är det borta! Jag vill bara vara kvar på byggbolaget och lära mig mer :)

Men jag har ju en sommar på byggbolaget att se fram emot. Sen hoppas jag ju att dom vill ha mig kvar ;) då är det bara upp till mig att bestämma mig för om jag vill fortsätta jobba där. Det är det jag ska försöka klura ut denna sommaren, om det är ett företag för mig. Jag är iaf ganska säker på att det är rätt bransch för mig, jag har ju kul. Sen gäller det ju att hitta rätt företag. Sen får vi väll se om jag blir byggare resten av mitt liv eller om jag gör som pappa och skolar om mig, det får tiden utvisa. Just nu vet jag vad jag siktar på.

Jag är så tacksam för sommarjobbet på byggbolaget. Kan inte säga det nog mycket. Jag kommer lära mig mycket som hjälper mig i framtiden och på skolan. Jag har foten inne i ett företag och jag knyter kontakter som bara den. Sen om jag fortsätter på byggbolaget eller på något annat företag så kommer det vara en väldigt bra erfarenhet att ha i mitt CV.

Det känns inte så länge kvar med bara ett år men det är ett stort examensarbete som kommer bli jobbigt under större delen av tredje året :( men jag får väll göra en kraftansträngning så jag kan ta min examen och sen ge mig ut på nästa äventyr!

Puss och Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback