Nöjd....

Ligger här och äter morötter, ser på tv och är så här nöjd som man bara blir efter ett Grit - pass :) 

Jag försöker att inte blogga för mycket om träning men nu kan jag inte låta bli. Måste bara tips om det här med Grit! Så himla bra och häftig träning. Det går ut på att man ska hålla 80% av sin maxpuls genom hela passet som är på 30 min. Jättejobbigt pass verkligen men man kan inte låta bli att älska det :) just för att man får ta i för kung och fosterland men det varar bara 30 min. Det gör att man vågar lite mer. 

Grit är Les Mills hårdaste pass och det känns så coolt att man går på det. Jag trodde aldrig att jag skulle klara av det! Det står ju att grit vänder sig till de som har tränat ett tag och vill ta det till en ny nivå - inte nybörjare. Jag va så nervös inför första passet, trodde jag skulle dö där inne. Blev ju inte bättre av att vi hittade en blogg innan passet. En blogg där en SATS-instruktör beskrev grit. Hon beskrev det som det värsta du kan vara med om, jämförde med att beskriva bodypump som viftande med skivstänger. Bodypump är inget viftande, det är skitjobbigt! Blev ju ännu mer nervös av det. Men om ni läser dess bloggar så tro inte på det. Grit är jobbigt men inte så jobbigt, man klarar faktiskt av det. Även om jag inte orkar göra alla upprepningar (än) så är jag där och tar mig igenom det, jag kämpar på allt jag kan. Sen har jag ju utrymme att utvecklas. Nästa gång kan jag göra några till. Sen tycker jag instruktörerna på Livskraft är jättebra. De är duktiga på att blanda push med beröm. I grit går dom runt och kollar så man har rätt teknik och pushar en så man orkar lite till. Men beröm är viktigt tycker jag, de får gärna pusha lite för det hjälper verkligen när de står breve en och säger: kom igen nu! Kom igen! En till! Bara en till! Som en PT. Men det bästa är ju efter momentet när man får en high five och ett "bra gjort!" Då känner iaf jag mig bättre och mer peppad :) 

Jag vet inte exakt vilka ställen som kör med Les Mills men om ni redan tränar på ett ställe som kör med Les Mills så testa på Grit! 

Slänger med lite ute-bilder på Zelda också. 







Puss och Kram 

Kommentarer
Postat av: Lena

Vackra Zelda!!

Svar: :)
Linn

2013-10-13 @ 13:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback