dalarna

Nu tänkte jag äntligen ta mig lite tid och skriva om helgen :) 
 
Skulle ha gjort det för flera dagar sen men jag har lagt skolan först och läst mycket. Sen vill man ju se lite på tv med ;) Känner att jag har bra motivation nu till att läsa och plugga så det är lika bra att passa på för ju längre terminen går desto tröttare blir jag. Så skolan kommer först nu. 
 
Men iaf, det blev mycket bilåkande i helgen. ca 80 mil har jag räknat det till. Först till Årjäng på fredagen, hade med oss Pappa och Frida i bilen. Gjorde inte så mycket på fredagen utan tog det lugnt, landade och la oss tidigt. 
 
Lördag morgon började vi resan mot Borlänge, med att lösa melodikrysset i bilen. Med mobilerna!! Va Hi-tech vi är :D haha. Va framme i Borlänge vid 2 och farfar mötte oss. Det var första gången jag såg deras nya lägenhet som dom har flyttat till. Väldigt fin lägenhet som jag tror passar dem väldigt bra. Men de har ju ett antal gigantiska möbler från det stora huset så just nu känns lägenheten lite trång :P. Men samtidigt skönt att se alla de bekanta sakerna på det nya stället. Sen så hade deras förrening ett antal gäst lägenheter/rum så jag och Niklas fick ett eget kryp in. Det var inte i samma hus som farfar och farmor men det spela inte så stor roll. Förreningen har även en fin festlokal som vi använde flitigt under kvällen. 
 
 
Vårat rum. Hallen
 
 
 
 
 
 
Vi gjorde oss iordning ganska direkt för festen började 16 :) Vi skulle fira att Farfar fyller 80 år i år och farmor 70 år och lite inflyttningsfest och "tack för hjälpen med flytten" -fest. Aa ni hör. 
 
Det var iaf väldigt trevligt att träffa alla släktingar som man inte träffar så ofta. Bl.a. fick jag prata mer med mina kusiner som förvisso bor i forshaga men som jag typ aldrig träffar. 
 
 
 
 
 
 
 fina festlokalen och fina dukningen :) 
 

tog typ inga bilder under festen för farfar införde mobil-förbud. haha xD 
alla fick iaf ett sånghäfte vid sin plats så det blev massa sånger och några tal. 
 
 
 
Farmors ena dotter spelade fiol, så farmor fällde en tår. 
 
 Folk började trappa av allt eftersom tiden gick och tillslut satt alla som var kvar runt ett bord. De flesta var kvar till 11-12 nångång. Min farbror och kusiner var kvar längst med oss trots att de var tvugna att köra tillbaka hem på natten.
 
Söndag började med frukost för alla som hade sovit kvar (typ alla) i festlokalen. Nästan som hotellfrukost :) :P 
Sen var det bara att sätta sig i bilen och åka mot värmland. Va ju även Niklas första resa till Dalarna med oss. Hoppas han stog ut! ;) haha. Nej men jag älskar ju Dalarna och kommer åka dit igen så hoppas att Niklas med tyckte om det så han kan hänga på. 
 
 
 
 
 
 
 åkte direkt till nästa kalas i Årjäng :) Hermans konfirmation. Min lill-pojke blir så stor! :) Men han kommer alltid vara minstingen i mina ögon. Önskar honom ett stort lycka till! <3 
 
 
Gla-fisen med fluga och allt :) 
 
Fick inte träffa Simon för han hade åkt mot Småland innan vi kom dit :( Han går på skola i glimåkra. Men vi fick ett jättefint kort :) 
 
 
 
 Jag fick även tillbaka mina älskade "gossi-dun" som mamma har lagat :) Blev sååå glad. Nu kommer jag inte frysa. 
 
 
Puss och Kram 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback