Hälsoundersökning

Ja då har jag vart på min första hälsoundersökning :) företaget jag jobbar på skickar alla sina anställda på hälsoundersökning vart annat år så det är ju bra. 
 
Nu blir detta ett inlägg om hälsoundersökningen och så kommer det ett inlägg senare om min första jobbvecka efter semestern. :) 
 
Själva undersökningen tog kanske 30-40 min och sköterskan va jättesnäll :) eftersom min undersökning va kl.10.30 och man ska vara fastande 4 h innan så hade jag inte ätit någon frukost. 
Alla mina värden såg jättebra ut! :) haha är lite stolt nu :) för man får väll skryta lite? Okej, då gör jag det :D 
 
Jag låg normalt på alla värden, blodtrycket var lågt, ingen risk för diabetes, tydligen dom bästa värden för kolesterol som man kan ha enligt sköterskan :) och ett midjemått på under 88cm vilket är bra för en kvinna. 
 
MVG kan man väll säga ;) nej då, skämt åsido så tycker jag det är bra med sånna här hälsoundersökningar som kollar det vanligaste. Det är ju bra å veta om man ligger i farozonen för tex. diabetes eller högt kolesterol. 
 
Nu va jag ju inte orolig direkt för denna undersökning eftersom jag känner mig frisk. Det är inte speciellt ofta jag är sjuk, och då är det typ en förkylning :) 
 
Men jag har ju inte alltid mått bra och det va skönt å veta att kroppen inte tagit skada av mina dåliga beslut och påhitt. Efter all problem med maten och vikten så är det skönt att hålla lite koll på blodsocker och blodtryck. Man kan väll säga att min hjärna inte alltid har sammarbetat med min kropp och det är skönt att veta att de dumma beslut som hjärnan gjort inte har förstört kroppen totalt utan att den har återhämtat sig såpass att värdena ser så bra ut som de gör. Men kroppen är ju dessutom fantastisk på att anpassa sig och läka sig själv :) så nu är det bara att fortsätta ta hand om denna kropp på ett bra sätt. De mentala ärren kommer alltid finnas kvar men kroppen verkar funka som den ska och det är lugnande. 
 
 
Så ta hand om er alla nu :) och blir ni erbjudna nån hälsokontroll tycker jag absolut att ni ska göra det. Vad har man att förlora lixom :) 
 
puss och kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback