Härliga tider

När jag bloggade sist så skrev jag ju om mitt nya jobb. Nu har jag hunnit med tre dagar och det känns verkligen jättebra! Med arbetsplatsen, kollegorna, företaget och allt :) Det ska bli så kul. Jag ser verkligen fram emot det. Jag kommer jobba på ett projekt i Skövde, där vi kommer att bygga om och bygga nytt på ett sjukhus. Jag har ju skreve under ett sekretessavtal så får se hur mycket jag skriver om det i sociala medier. Jag får ju inte avslöja företagshemlighete som priser och sånt men man vill ju skriva om sitt jobb och själva projektet är ju inte hemligt på något vis. Jag kommer bara vara extra försiktig så här i början så jag inte skriver något olämpligt ;) 
 
Så jag kommer inom en inte allt för lång framtid bo och jobba (mest jobba) i Skövde. Vi jobbar då 4-dagars veckor och då kommer jag sova borta. Det kommer ju bli lite ovant i början men man vänjer sig nog snabbt :) Kommer redan bra överens med en kollega så det ska nog gå bra. Alla är väldigt trevliga. 
 
Just st nu sitter jag och skriver från min nya iPad air som jag fått av företaget. Har fått väldigt bra hjälpmedel i form av: dator, iPad och iPhone. Så himla nöjd! 
 
Det va även med skal, simkort och mobilladdare :) Men detta är såklart grejer vi behöver i vårt dagliga arbete som projektingenjör (vilket jag kommer jobba som nu) och inga mutor ;) haha. Det är ju kul med ett företag som satsar på ny teknik och moderna metoder och det gör dom. Dom hoppar gärna på nya saker och är tidigt ute. Det ska bli kul å utvecklas med dom. 
 
Alla dessa saker fick vi redan första dan ( jag och en kille till är nyanställda). Första dagen tillbringade vi på huvudkontoret och fick en massa information om företaget och hur dom jobbar. 
 
Andra dagen blev det att åka till Skövde kl 6 på morgonen. Kolla in vart vi ska bygga och hänga med på massa möten. Massa intryck och nya ansikten. Tillbaka till kd på em. 
 
Och idag drog vi tillbaka till Skövde 6 på morgonen. Något mer möte men jag satt mest med ritningar. Åkte hem lite tidigare idag 14.30 :) men har fått träffa mer härligt folk och känner mig ännu mer insatt i projektet. 
 
Kommer dessutom väldigt bra överens med Johan som jag kommer att jobba närmast. Har samåkt med honom till Skövde nu dessa dagar och det är hans arbetsuppgifter som jag lite ska "ta över", så han kommer typ lära upp mig. Sen kan jag alltid ta hjälp av andra såklart och med tiden kommer jag bli mer och mer självständig. Detta projekt löper över 2 år så jag vet ju vad jag kommer hålla på en tid framöver. 
 
Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback