17/3 -14

Åkte till Årjäng på lördagen för att Simon och hans klass från Glimåkra skulle ha konsert på lördagskvällen. Jag åkte dit tidigare och så spenderade jag dagen i Blomskog med moster, hennes man, kusiner, mamma och pappa. Där eldade vi och fick middag. Potatis, stek, sås och vinbärsgelé, det godaste jag ätit på länge tror jag! :) 
 
 
Fint väder hela vägen dit :) 
 
 
Liten brasa ;) 
 
 
Kusin och deras fluffiga katt Gustav :) 
 
På kvällen blev det som sagt konsert :) En jättebra konsert med Isaiah gospel choir, kören som Simons klass har skapat på skolan i Glimåkra. Där läser de om hur man blir en bra kör och dirigent och så håller de konserter för att öva.
 
Och vilken kör de är!! :D Det låter och ser ut som om de aldrig gjort annat. Och det syns lång väg hur kul dom har där uppe på scenen. Så himla härligt å se. 
Dom livade upp publiken så vi stog upp och bara dansa och klappa genom de flesta låtar. 
 
 
Simon och kören! Här står de väldigt stilla till skillnad mot vad de gjorde det mesta av tiden. 
 
 
Simon dirigerar i en låt. 
 
 
Han sjöng en duett med en tjej. Den absolut bästa låten tycker jag :)
 
Vet inte riktigt men tror dom fick köra typ 3 extra låtar eller nått :D haha. 
 
Så himla roligt för Simon!! 
 
Söndag förmiddag spenderades i töcksfors där vi fick lyssna på en gatupastor från göteborg. Han var väldigt rolig att lyssna på, så komisk och typisk göteborgare. 
 
Jag och pappa fick i uppgift att sätta upp deras teve på väggen :) och det lyckades vi med. Snyggt va ?
 
 
 Fick även upp några små lampor. 
 
 
En mumsig bakelse på söndagen. 
 
Tog med mig pappa och Frida till Karlstad på kvällen. 
 
Med andra ord en härlig helg! 
 
Puss och Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback