Bästa mormor! <3

Hej! 
Alla haft en solig söndag? :) hoppas det. 

Igår, lördag, va jag i svanskog på filippamässan med mormor. Jag brukar följa med henne dit varje år och hjälpa henne att sälja sina produkter. Detta för att på filippamässan får det endast finnas kvinnliga utställare :) bra tycker jag, på internationella kvinnodagen också. Så det har blivit lite av en tradition för mig å mormor att åka dit och sälja ihop. Jag är väll inte någon jättebra säljare och har inte 100 koll på allt mormor gör men jag tycker det är kul å göra nått bara vi två. Och jag tror hon med njuter, av att va själv med sitt enda tjej-barnbarn :) vi har iaf väldigt kul ihop. 

Mormor är ju den snällaste, goaste och mest genuina människa jag vet. Otroligt häftig är hon också ;) hon är lite sån som jag ofta önskar att jag va. Alltid snäll mot alla och alltid så odömmande och bemöter alla lika. Så varm och genomgod med en personlighet som strålar ut. Älskade lilla mormor! Min krutgumma det :) 

Älskar hennes inställning till saker och hennes små kommentarer. Som när vi kom till filippa igår och fick reda på att en tatuerare skulle ha platsen breve oss. Andra hade kanske kollat snett och stört sig men inte mormor inte. Hon säger bara: "vill du tatuera dig Linn så är det bara att passa på" haha :) skön hon. 

Sen när hon ville ge mig pengar för att jag har hjälpt henne försöker jag säga att det behövs inte. Det är bara roligt att hjälpa till, jag gör det inte för att få pengar. Då tittar hon bestämt på mig och säger: "Linn, du är student. Eller hur? Då behöver du pengar!" Så är det slutdiskuterat. 
Bestämd är hon :) 

Nej nu ska jag sluta skryta om henne. Antar att de flesta tycker lika om sina mormorar. Men det tycker jag helt rätt :) alla behöver bra förebilder att se upp till.


Vårat bord



Fick med mig en del hem :)  

Tack för i år mormor! Vi ses snart! :) <3 älskar dig av hela mitt hjärta. 

Puss och Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback