Årskrönika á la Linn

Då har vi gått in i 2015 :) känns bra faktiskt. Hoppas ni hade en bra nyårsafton, det hade jag iaf. 

Eftersom jag, niklas, elin och erik börjar känna oss lite gamla så valde vi att spendera nyår med en parmiddag, hemmagjorda drinkar och sällskapspel. Ganska skönt tycker jag :) både jul och nyår är lite familje-högtider för mig. Har iaf alltid firat med min familj eller niklas familj (förutom i fjol då vi va hos elin och erik). Har inte festat nått speciellt på dessa högtider :). 

Eftersom vi va i karlskoga förra året så bjöd vi i år hem elin och erik till oss. De kom till oss vid 17, då handlade vi till middagen, åkte hem och elin gjorde förrätt medan jag gjorde mig färdig. 


Naglarna. 

Färdig! 



Förrätt: lax och räkbakelse


Varmrätt: fläskfilé-pasta. Inte jättebra bild men det va för att jag hade börjat äta redan ;) 


Efterrätt: Vaniljpannacotta med passionsfrukt. Och Hot Shot till. 
Pannacottan hade jag gjort dagen innan och den blev väldigt lyckad för att vara första gången :) 

Allt va jättegott och till maten gjorde vi drinkar med Midori och sedan hot shot till efterrätten. 


Vid tolvslaget tog vi med oss en flaska skumpa ut och tittade på raketer och skålade in det nya året. 




Kul att det va så mkt fyrverkerier runt Bellevue :) 

Efter det spelade vi lite sällskaps spel och Niklas bröder dök upp med några kompisar. Trevligt var det! 

En väldigt bra nyårsafton :) 

Om jag tittar tillbaka lite på 2014 så har det varit ett ganska stort år för mig. Självklart har det hänt både roliga och tråkiga saker. Det finns nog inte någon som bara är med om bra saker under ett år. Men de stora saker som hände 2014 va bra saker. 
Jag blev färdigutbildad ingenjör.
Fick mitt första riktiga heltidsjobb. 
Fick det jobbet jag verkligen ville ha. 
Jag klarade två jobbiga intervjuer. 
Hamnade på det bästa projektet. 
Jag genomförde ett omfattande examensarbete ihop med elin. 
Jag fick testa på rollen som lärare. 

2014 har fått mig att bli stolt över mig själv. Så många segrar under samma år va nästan överväldigad. Har flera gånger känt mig som världens lyckligaste! 

Nu ser jag fram emot 2015 och på flera punkter tror jag inte att det kan slå 2014 men på andra punkter kommer det säkert bli mycket bättre. Jag hoppas på fler utmaningar, fler segrar och mer kul! 

Gott Nytt År på er! 

Puss och Kram 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback