Julen 2014

Måste ju göra ett litet inlägg om vår jul. Vi åkte till min familj i Årjäng den 23:e för att fira det årliga grötkalaset med vänner. Lika trevligt som alltid :) På julafton kom mormor, moster och kusiner. Vi åt julmat, tittade på kalle anka och bytte julklappar. En traditionell julafton med andra ord :) så himla mysigt! Bara umgås med släktingar, äta god mat, mammas hemgjorda godis och dagen avslutades med midnatts-mässa i missionskyrkan där vi fick lyssna till Simons ljuva stämma :) 
 
 
Fördriver tiden när vi väntar på besökn:) pappa, jag och brorsan. 
 
Fick även jättebra och fina julklappar! Tack snälla! 
Har bild på några iaf. 
Ljuslykta från moster. 
 
Träningskläder från mamma :) två t-shirtar och 3/4 träningstights.
 
Två böcker. 
 
Parfym. 
 
Skålar. Jag fick den stora och niklas den lilla. 
 
Juldagen var otroligt kall men vi trottsade kyla och åkte ut till vår lilla stuga i skogen för att titta till den efter den senaste hyresgästen och prata om mamma och pappas planer för tomten. Åkte sedan hem och värmde oss och kollade in brorsans lägenhet. De mesta ligger fortfarande i kartonger men det kommer bli fint när det är klart. 
 
26:e december började mamma jobba igen så efter frukost tog jag och Niklas en tur till töcksfors shoppingcenter för att hälsa på henne och handla lite på mellandagsrean. 
Jättebra grejer hitta vi! På Sportringen har de utförsäljning för att tömma butiken så det är halva reapriset (!) vi köpte båda skor och jag hittade en skidjacka. 
 
 
 
Hittade även en nyårsklänning på halva priset. Men ni får bara sneekpeek på den ;) 
 
Och en ny handväska. Det var verkligen behövligt. 
 
Efter shoppingturen hämtade vi upp Erik och åkte till moster. Där hjälpte niklas kusinerna med deras dator och så fick vi kalkon till middag! Supergott! :) jag älskar ju kalkon. Antagligen för att man äter det så sällan ;). Världens bästa moster har jag ju! 
 
Tack alla för en underbar jul! :) 
 
puss och kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback