Något stort i liten förpackning

Jag har blivit väldigt sugen på en ny kamera :). 




En liten systemkamera. Läste om den på en blogg och föll direkt. 
Jag har ju tänkt att vi ska skaffa en bra kamera någon gång. Då har jag ju tänkt en systemkamera. Men jag kan hålla med Niklas lite :) han säger: vad ska vi med en kamera till? Vi tar ju inte så mkt kort. 

Jo det är sant. Men jag tror ändå att med en bra kamera så börjar man nog ta lite mer kort än vanligt ;) sedan så tänker jag för framtiden. Då vill man säkert kunna ta fina semesterkort och familjekort, kunna filma i bra kvalité mm. Det känns som man kommer ha behov av en rejäl kamera när man väl använder den. Men eftersom vi inte är några stor-fotografer så känns en vanlig systemkamera väldigt stor och klumpig. Kommer vi verkligen ha med oss en sådan klump överrallt där det kan dyka upp något som man vill föreviga? 

Så detta känns verkligen som det bästa av två världar, en liten verison av systemkamera. Att den har en vridbar skärm är ju också ett + ;) 

Vi har ju som sagt inte bråttom att skaffa en ny kamera för vi har var sin digital och hyfsade mobilkameror men jag blev verkligen sugen på denna så får kanske bli en tur till elgiganten eller nått för att klämma och känna lite ;) skadar aldrig. 

Puss och Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback