Världens bästa liv! :)

Nu är det torsdag kväll och jag sitter fortfarande kvar i Skövde. Beror på att jag jobbar tis-fre denna veckan. Brukar ju alltid jobba mån-tors annars men denna veckan hamnade ett möte på fredagen så då bytte jag. Vilket innebar en helg på 4 dagar! Gud va länge det känndes. 

Lördag förmiddag hämtade jag Frida på marieberg och så ställde vi GPS:en på Grythyttan, Loka Brunn. Där fick jag ge Frida min julklapp till henne. En syster-dag på spa Loka Brunn. Där började dagen med lunchbuffé i restaurangen. Massa gott! Årets kock va där. Sedan var det dags för häng i vattensalongen. Där badade vi ute och inne och gottade oss med frukt och vatten :) bara njöt. 

Buffé

Efterrätt


Underbara lokaler. 


Så mysigt. 


Glada brudar! 


Härligt ställe! 



Min snygging! Som är Såååå värd detta. 

Badkrukan själv. 

Stannade till i Karlskoga på vägen hem och åt mat :) 

Helgen va som sagt lång men på tisdagen hämtade C upp mig vid 6 på morgonen. Där hade jag tur och fick skjuts. 

Vi kom på att Niklas behövde bilen till stockholm på fre och jag skulle ju jobba fre så det krockade lite :(. Men jag hade tur så C skulle åka på tis och fre så jag kunde åka med honom. :)

Ons va det dags för en hemlig aktivitet igen med jobbet. Vi visste bara att en buss skulle hämta oss halv 6 på kvällen. Bussen tog oss till Knista herrgård utanför Skövde, där väntade 2 kockar på oss. 
Överraskningen var att vi alla 23 st skulle laga middag. Vi blev indelade i 4 grupper. 1 gjorde förrätt, 1 gjorde varmrätt, 1 gjorde efterrätt och 1 dukade. Jag var i efterrättsgruppen, vi gjorde créme caramel med kondenserad mjölk, rårörda hjortron, vit chokladsnö och färska bär. Grupperna förberedde sina delar tills det var nästan färdigt (och drack öl samtidigt) då sa kockarna till. Vi fick sätra oss vid dukat bord och så gjorde kockarna klart rätterna och serverade oss :) väldigt rolig grej och god mat! Fick smaka massa grejer jag aldrig ätit förut. 



Här hängde ryggbiffen när vi kom in. 



Förrätt. Nu blir bilderna dåliga för det var dålig belysning. 

Varmrätt

Efterrätten. 

Det var vin och öl till alla rätterna så efter desserten när det kom fram kaffe och aveck så började alla bli ganska runda om fötterna. Men gud va roligt vi hade :D pratade och skrattade och fyllde på J:s glas med vin när han inte såg. Tror ingen riktigt vill gå därifrån men till slut stog iaf bussen utanför och väntade på oss så det var bara att pallra sig ut. Jag hamnade med ett gäng på bussen ganska tidigt så där satt vi och prata och skratta och vänta på resten. Sedan var det typ asgarv hela vägen tillbaka :) hade ont i magen av skratt. Så himla roliga personer jag har hamnat med på detta projektet. Kan knappt fatta hur mycket roligt vi gör i samband med jobbet. Känner mig privilegierad :). 

Idag va alla lite "dagen efter" och vissa va inte direkt pigga. Men kranföraren bjöd på smörgåstårta och då blev vi lite piggare. Kan tillägga att alla jobbade så ingen va för bakis för att jobba. ;) 

Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback